3159
Sök

Motorljud i en supra

151 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Tja tänkte bara höra om det är någon som vet om det är turbosen och kattarna som slår sönder ljudet totalt i en supra, eller om jag bara har för högt dämpande slutdämpare? Tycker nämnligen min bil låter för lite !!
Jag har 3" och fullflödesdämpare men det låter inte nått märkvärdigt sad nån med koll??

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
7 december 2008
be nån annan  köra den och lyssna  hur den låter utifrån

turboabstinens
442 Inlägg
7 december 2008
för högt dämpande dämpare? visst dämpar både turboaggregat och kattar lite granna men det ska låta ganska bra med 3" och en fullflödesdämpare..

ocertifierad klåpmekare

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 december 2008
turbon dödar ljud men ska ju ändå låta mer med 3" än orginal

172 Inlägg
7 december 2008
hade 3" på min gamla supra o tyckte nästan den lät lite för mkt smile 
du inbillar dig bara tongue

wroooooomprrrsssssscccchhhh

151 Inlägg
7 december 2008
Trådstartare
Nja jämnfört mot dom som kör med blitz avgassystem och andra svindyra titangrejer så låter den skitlite, man hör inte alls när jag gasar iväg på samma sätt som på deras heller, det måste va dämparen bak eller? yikes

Lastbilschaffis
811 Inlägg
7 december 2008
Lindahl- skrev:
Nja jämnfört mot dom som kör med blitz avgassystem och andra svindyra titangrejer så låter den skitlite, man hör inte alls när jag gasar iväg på samma sätt som på deras heller, det måste va dämparen bak eller? yikes

du inbillar dig men sitter man inne i bilen så låter det inte lika mkt... låna bilen till nån som köra förbi dig så får du lyssna men Blitz nür spec R låter ordentligt mkt tongue  jag har kakimoto på skajjan & det låter inte fullt så mkt... ska va lite tystare jämfört mot det 5zigen 4" utblås ja hade på min förra skajja

men t ex j-specs Torque system till billig slant ska bröla & föra en del ljud smile
Senast redigerat av kaxxen (7 december 2008)

95 Inlägg
7 december 2008
beror helt på vad du har för system på din supra. Kattarna tar bort mycket av ljudet också
Blitz nür spec r låter väldigt mycket, jag kommer köra med ett sånt system nästa år.
hks systemen låter med bra mycket,

mvh

varför bromsa när man kan gasa

3 714 Inlägg
7 december 2008
en supra med 3" låter rätt bra när den kommer åkande men som vissa sa du kanske bara inbillar dig smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
7 december 2008
raka rör utan dämpare å kattar det är fint. det hade jag på min S4. lät mycket med gött som fan. och inte som en gammal mazda med trasigt grenrör som alla tror. det lät högt och vasst. rejsigt !!

8-)

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 december 2008
Om det nu låter för lite, varför inte börja med att plocka bort dämparna? :s Att böja rota i turboagg och katen  för att få upp ljudet verkar ju onekligen korkat. Bygg om från katten och bak med enbart en Flowtech afterburner (låter gött) så ska du se att du får fjong på sången.

Rock'n Roll

12 086 Inlägg
7 december 2008
Turbon dämpar mkt, har du två dämpare de ännu mer. En japps längst bak, alt en till liten skit på mitten räcker för ett humant ljud.

793 Inlägg
7 december 2008
Ojojoj, har du ens kollat under bilen vad du har för avgassystem?
Det finns en himla uppsjö av dämpare för supra. Tex HKS Dragger låter minst medans APEXi och Blitz låter mest. Dock med helt olika ljud!
Troligen så har du en mellandämpare som du kan börja med att ta bort, har du även orginalkat kvar så kan du sätta dit en helt ny downpipe och midpipe + en racekat att börja med. Bli meddlem i www.supraclubsweden.se så får du nog bättre och snabbare svar än på gorg ang. denna bilen.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

326 Inlägg
7 december 2008
som alla säger.. avgassystemet är avgörande.. men man kan få en coolare ljudskillnad om man kopplar sin twinturbo (orginal kopplad) till TTC twinturbo (dvs.. bägge turboaggregaten fungerar som en enhet vid högt varv) så den låter lite som en supra med singelturbo.. vid orginalkoppling så snor turbon den sköna raka 6 ljudet en del..

Men prova som dom andra säger.. prova med race cat och ev. annat avgassystem

"Sweet Insane Road Maniac"

Sök