2746
Sök

Tomgångsfel fortfarande.

Kyltekniker
166 Inlägg
8 december 2008
Trådstartare
Tjenare jag bytte tomgångsmotor idag men den är fortfarande kass. Alla trodde de var felet men det var inte den som var kass. Köpte iofs en på skroten men dom sa att den skulle vara bra och bilen den satt på var ganska ny. Vad kan vara  felet annars? S40 t4 -98

http://www.garaget.org/video/7naer7x8dpv9
Senast redigerat av bemve (8 december 2008)

263 Inlägg
8 december 2008
vakumlekage? smile

Bjuuuu han!!

Kyltekniker
166 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
jag har sökt som fan och volvo har också gjort det. (den var inne på garanti efter en service). så ingen vakuumläcka här inte.

kan det vara lambdan som spökar? den lös lite innan jag nollställde, men har inte lyst sen dess.

Körv
3 535 Inlägg
9 december 2008
bemve skrev:
jag har sökt som fan och volvo har också gjort det. (den var inne på garanti efter en service). så ingen vakuumläcka här inte.

kan det vara lambdan som spökar? den lös lite innan jag nollställde, men har inte lyst sen dess.

Kan mycket väl vara den som spöker.

Truckdriving Man

263 Inlägg
9 december 2008
en lambdasond brukar ändå hålla en del. Hur långt har bilen gått osv? Har du kollat vevhusventilationen så den inte har stockat igen? Då kan du få problem me din tomgång också.

Bjuuuu han!!

Kyltekniker
166 Inlägg
9 december 2008
Trådstartare
_Jacob_ skrev:
en lambdasond brukar ändå hålla en del. Hur långt har bilen gått osv? Har du kollat vevhusventilationen så den inte har stockat igen? Då kan du få problem me din tomgång också.

har inte kommit så långt. kan ingenting om de så vet inte riktigt vart allting sitter. den är väl ansluten vid oljefällan eller hur är de?

Sök