3230
Sök

Fälgarnas inverkan på prestandan??

V10
7 december 2008
Jag har 20" istället för originalets 19", skulle jag köra mot en annan M5 så skulle det märkas en viss skillnad, dock vet jag inte hur stor.

Å andra sidan ska man tänka på vad fälgarna väger, större tum betyder inte alltid sämre prestanda!

Det beror på vikten helt enkelt!

huh?
10 427 Inlägg
7 december 2008
Victorduvet skrev:
Men kan det verkligen stämma. att 1kg extra på driven motsvarar 15kg last?. det låter mycket. då vill inte jag köpa 19"are tongue

Kan ju köpa lätta 19":are! smile Kolla upp vikten innan köp! tongue

395 Inlägg
8 december 2008
steifan skrev:
Victorduvet skrev:
Men kan det verkligen stämma. att 1kg extra på driven motsvarar 15kg last?. det låter mycket. då vill inte jag köpa 19"are tongue

Kan ju köpa lätta 19":are! smile Kolla upp vikten innan köp! tongue

jo ska göra det. ska väga original 17" fälgen till helgen, och sedan leta upp fälgar som väger lika. eller helst mindre ;P så får hoppas att det finns något

122 Inlägg
8 december 2008
Hmm !

Har S4 fälgar som ligger med nya nokian vinterdäck, ska prova dom istället för mina 19" vinterfälgar då.

Men frågan är ju om 17" är mycket lättare ? Dom väger sjukt mycket !
Jag menar mina 19" är ju replikor kanske inte är lika mkt gods osv i dom, så dom kanske tom är lättare ?

Någon som vet och sett tester på detta ?

Egentligen TSDI

huh?
10 427 Inlägg
8 december 2008
Lite billigare replikor av originalfälgar brukar väl inte vara kända för att vara lätta wink

Finns en sida där någon har samlat massvis med fälgar med viktuppgifter:
http://www.wheelweights.net/

Intressant!

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
8 december 2008
Tyngre å bredare hjul sløare bil så e det själva dimensionen spelar ingen større roll

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

395 Inlägg
9 december 2008
steifan skrev:
Lite billigare replikor av originalfälgar brukar väl inte vara kända för att vara lätta wink

Finns en sida där någon har samlat massvis med fälgar med viktuppgifter:
http://www.wheelweights.net/

Intressant!

Ska se om det finns något intressant på den sidan  smile

Sök