3599
Sök

Slippa huvudvärksdån vid lugn körning.

JDM
593 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
När jag sålt mercan så ska jag köpa mig en civic Eg igen och bygga ordentligt på. Då ska jag ju självklart låta motorn andas lite med ett fetare avgassystem.
Men det jag INTE vill ha är ett bullrande huvudvärkssystem. Jag planerar att använda den som brukis varje dag och då vill jag ju inte behöva lyssna på dånet från japsdämparen konstant, då vill jag att den ska vara någorlunda tyst så att jag kan njuta av musik och kamratskapen från mina passagerare. Men jag vill ju inte att den ska låta som en strypt katt när jag väl gasar.
Är det att välja antingen eller, eller hur ska jag göra, vad ska jag köpa för att den ska vara tyst och snäll när jag kör vanligt, men när jag trycker på gasen så ska den sjunga för full hals.

Tack på förhand// Axel

Det ska vara JDM och bana!

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
14 december 2008
det finns mekaniska spjäll att köpa smile som du monterar på systemet.

8-)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
14 december 2008
ett spjäll som tidigare sagt, sen också grövre avgas och "vanliga" sportljudämpare, inga japs dämpare, dom ekar upp ljudet men de gör inte en hederlig vanlig grövre dämpare

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 december 2008
Det finns även speciellt utvecklade avgassystem som beter sig precis som du vill, tysta när man är snäll men vrålar rejält när man gasar på.

Minister har ju ett sånt på sin lexus, HKS silent Hipower eller nå sånt heter det.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

JDM
593 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Hmm, jo jag har funderat lite på att ha två pipor bak varav den ena med hemmabyggt butterflyvalve, vet dock inte om jag skulle lyckas att bygga sånna själv.

Men var kan jag hitta dessa mekaniska spjäll? (är det samma grej som butterfly då?)

TBOC_Razor: Det som du nämde låter ju precis som det jag vill ha, men det låter också dyrt, var kan jag få tag i dessa? Vad kostar de ungefär?

Reservdansk
6 271 Inlägg
14 december 2008
Minister nämnde nog runt 9000 tror jag. wink
Han beställde den från Japan.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
14 december 2008
TurbOla skrev:
Minister nämnde nog runt 9000 tror jag. wink
Han beställde den från Japan.

Precis, hör med minister för det är ju som sagt han som kör med ett sånt system och inte vi wink

Men om det nu "bara" kostar 9K så är det ju ändå inte så farligt dyrt som man skulle kunna tro.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

46 Inlägg
15 december 2008
Hks HiPower Titan Silent Exhaust till Evo IX kostar 15-20 papp Låter inget på låga varvar när man cruisar rundor i stan men ut på öppen landsväg o bilen dånar som en ångvält på stereoider

7 276 Inlägg
15 december 2008
Var noga med att få utblåset bakom bilen och definitivt inte under bilen!
Märkte stor skillnad på ljudet innuti bilen när mitt ändrör blev stulet...

JDM
593 Inlägg
15 december 2008
Trådstartare
15-20 papp är nog allt för mycket för mig. Sen vill jag inte att den ska dåna på motorväg heller, den ska bara dåna när jag vill att den ska dåna. Typ efter 3500 varv eller nått. Som ferrari, de öppnar sina butterflyvalves när man trycker hårdare på gasen.

Sök