http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Bos: en FTT har annan programvara och därmed högre ladd och annorlunda på flera ställen...
En ftt & ltt av samma årsmodell har samma programvara, det enda som skiljer är wastegateklockan. så jag förstår inte problemet med att ladda mer än 0,55
Bos: en FTT har annan programvara och därmed högre ladd och annorlunda på flera ställen...
En ftt & ltt av samma årsmodell har samma programvara, det enda som skiljer är wastegateklockan. så jag förstår inte problemet med att ladda mer än 0,55
du kan höja laddet till 0.50bar utan att chipa, ska du pilla på laddtrycket så är laddtrycksmätare ett måste, men vill du ladda mer så rekomderar jag ett trim chip, och en ställbar tryckklocka, finns här http://www.turbomeck.se/wastegate.htm för 600:-
Så vakna den här tråden till liv igen... Har bestämt mej för att inte pilla med laddtrycket då min motor inte e helt friskjust nu. Men tackar ändå för svaren:)
Så vakna den här tråden till liv igen... Har bestämt mej för att inte pilla med laddtrycket då min motor inte e helt friskjust nu. Men tackar ändå för svaren:)
Så vakna den här tråden till liv igen... Har bestämt mej för att inte pilla med laddtrycket då min motor inte e helt friskjust nu. Men tackar ändå för svaren:)
Har du fått nå snurr på den då..?
Måste tyvärr byta turbo först. Ryker som fan och tryckrören till ic:n har börjat söla olja:(
Så vakna den här tråden till liv igen... Har bestämt mej för att inte pilla med laddtrycket då min motor inte e helt friskjust nu. Men tackar ändå för svaren:)
Har du fått nå snurr på den då..?
Måste tyvärr byta turbo först. Ryker som fan och tryckrören till ic:n har börjat söla olja:(