2624
Sök

b230FT turbo+ startar ej

948 Inlägg
10 december 2008
det är ju bara att kolla lossa ett tändstift och köra på starten givetvis att du får hjälp av nån wink

243 Inlägg
10 december 2008
Du har ett spridarmotstånd på insidan av vänster skärm, nästan nere vid blinkers/lykta. Min turbo stod över helgen och ville inte starta - gick ut och drog i och ur på den kontakten och han startade hur fint som helst efter det. Om inte detta motstånd fungrar som det ska så öppnar inte spridarna!

Mr.
253 Inlägg
10 december 2008
OM inte spridarna öppnas borde det väl inte heller lukta bensin?

Köpes:
18T Turbo

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
pwei skrev:
OM inte spridarna öppnas borde det väl inte heller lukta bensin?

tycker inte de iaf om man gämför den här och när min förra bil "saab9000i crap edition"
när soppa pumpen på den gick sönder så luktade den varekn bensin och förste tändaluft så de lät puff lite då och då.. den här stinker soppa men värkar inte tända till

1 008 Inlägg
10 december 2008
Om soppapumpen går när du slår på tändningen och de kommer soppa så är svänghjulsgivaren hel.

Svänghjulsgivaren är en induktionsgivare, INTE en hallgivare.

har du ström till tändspolens blå kabel när tändningen är på och vid startförsök?

5 650 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
240bns skrev:
Om soppapumpen går när du slår på tändningen och de kommer soppa så är svänghjulsgivaren hel.

har du ström till tändspolens blå kabel när tändningen är på och vid startförsök?

de ska va ström till den efter som inget är bortplockat lr nått från den sen den gick sist

5 650 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
plockade ner hela fördelenare va fuktig gjorde rent den skrapde bort lite ärj körde el spray blev ren på bilen igen funkar ej ändå så fördelaren är och utesluta
Senast redigerat av volvo_dude (10 december 2008)

5 650 Inlägg
10 december 2008
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/518592_3zyi53.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/518594_f5usut.jpg

bilder på aset även den är och utesluta nu

1 008 Inlägg
12 december 2008
volvo_dude skrev:
240bns skrev:

de ska va ström till den efter som inget är bortplockat lr nått från den sen den gick sist

Knepigt svar... nu kan det ju vara så att nått gått sönder i din bil, som därför inte startar.
Mät och kolla om du har spänning dit, blir lite svårt att hjälpa dej annars.

5 650 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
hittade felet va dödar knappen som en kabel hade gått av på när en kabel inte satt åt på 1 visst vis trodde bilen den va aktiverad vilket dödade tändningen

9 Inlägg
17 december 2008
Jag har precis samma problem som du hade.Dum fråga vad är dödar knappen?Och vart sitter den?

1 196 Inlägg
17 december 2008
skulle också vilja vadå för dödar knapp :S

1 062 Inlägg
17 december 2008
ja precis va menar du me dödar knappen?

Team Björkeryd

5 650 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
dödar knapp= tryck och tändingen dör den är volvo orginal så orginal ska den va monterad vid spaken som öppnar huven i bilen min är flyttad på så den ligger på plastkåpan vad pedalerna så plastkåpan slet av en kabel till den när jag kopplade in orginal ladd mätarn igen. när jag väl hittade att dödar knappen va felet va de bara på ny kabelsko och klämma åt den och bilen gick igen

själva principen är ju den samma som tex de dödar knappar som satt på mopederna 1 gång i tiden  tryck och tändingen dör

har ingen aning varför de sitter de orginal på en 940 blev förvånad första gången jag såg den och provade va de va för knapp sen efter de har jag sett 1 par st 940is med såna på youtube både svenska och utländska 940is
Senast redigerat av volvo_dude (17 december 2008)

551 Inlägg
17 december 2008
kan det inte vara att den där "dödarknappen" bara satt i polisbilar?

You can't B serious, oh K

5 650 Inlägg
17 december 2008
Trådstartare
marven skrev:
kan det inte vara att den där "dödarknappen" bara satt i polisbilar?

nope vet inte om de va några spec modeller av 940is som fick den lr ej sett en högerstryd gl på youtube som oxå hade den sett 1 par andra oxå

efter som dödar knapparna e till för nödstopp och de sitter nere vid huvöppnaren så går de ju fortare och vrida av tändningen via nyckeln än och börja krångla vid pedalerna..

räcker med att en kabel saknas så e hela tändsystemet dött ingen ginsta alls

Sök