3355
Sök

Dansbandskampen

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
10 november 2008
Men jag förstår inte, hur kan folk se på skiten? Dansband är och förblir 100% junk. Det och schlager är sånt som föräldrar och pensionärer lyssnar på för dom inte förstår bättre, men när hela sverige börjar titta på skiten så blir man ju bara rädd. :\

Whine whine!

Makaronborrare
993 Inlägg
10 november 2008
Urkas skrev:
Men jag förstår inte, hur kan folk se på skiten? Dansband är och förblir 100% junk. Det och schlager är sånt som föräldrar och pensionärer lyssnar på för dom inte förstår bättre, men när hela sverige börjar titta på skiten så blir man ju bara rädd. :\

Ja framförallt när jag trodde att det bara var feta 50+are som inte får någon annan chans att klämma på det motsatta könet som uppskattade den musiken.
Men tydligen hade jag fel sad

Körv
3 535 Inlägg
10 november 2008
Folk har väl helt enkelt intressen? Och dansa är förvånansvärt kul när man väl provar på det.

När ni gnäller på dom är det ungefär som att gnälla på vårat bilintresse. Och det med rätta egentligen, för vad kostar det inte att styla en bil om vi ska vara så.

Dansband handlar om gemenskap och musik. Inte för att jag sysslar med det något värst. Men jag har vänner som gör det och dom brinner för sin sak. Och det respekterar jag.

Truckdriving Man

4 637 Inlägg
8 december 2008
Jag trodde nog aldrig att jag skulle älska ett dansband men Larz-Kristerz kan man inget annat än att älska!

Gruppnamnet, kläderna, glädjeskutten när de går vidare i programmet, glädjen och det lagom dansbandstöntiga buseriet de har på scenen, det proffessionella uppträdandet. Rätta dansbandsstuket fast bättre! Dessutom är de extra unika då de är rätt unga till skillnad från andra dansband i den stilen.

När andra deltagare står i sina gråsvarta käder och tror att de är snygga och kopierar normala låtar rätt av är Larz-Kristerz istället extrema! http://www.youtube.com/watch?v=hxVcJYuw4Ck
Senast redigerat av EmilHammarlund (10 december 2008)

Mästare
2 947 Inlägg
9 december 2008
EmilHammarlund skrev:
Jag trodde nog aldrig att jag skulle älska ett dansband men Larz-Kristerz kan man inget annat än att älska!

Gruppnamnet, kläderna, glädjeskutten när de går vidare i programmet, glädjen och det lagom dansbandstöntiga buseriet de har på scenen, det proffessionella uppträdandet. Rätta dansbandsstuket fast bättre!

När andra deltagare står i sina gråsvarta käder och tror att de är snygga och kopierar normala låtar rätt av är Larz-Kristerz istället extrema! http://www.youtube.com/watch?v=hxVcJYuw4Ck

Är möjligtvis du som är den lille killen med glasögon som sitter i juryn? roll
Senast redigerat av KimVsWorld (9 december 2008)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

4 637 Inlägg
9 december 2008
KimVsWorld skrev:
EmilHammarlund skrev:

Gruppnamnet, kläderna, glädjeskutten när de går vidare i programmet, glädjen och det lagom dansbandstöntiga buseriet de har på scenen, det proffessionella uppträdandet. Rätta dansbandsstuket fast bättre!

Är möjligtvis du som är den lille killen med glasögon som sitter i juryn? roll

smile Haha! Nej, faktiskt inte!
Men han är frän, mer av den killen i tv, tack!
Senast redigerat av EmilHammarlund (9 december 2008)

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
9 december 2008
jag har faktisgt inte kollat på de, he he

Nissan Silvia

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
10 december 2008
Håller med vissa här som tycker att det är illa med Dansbandskampen. Själv tycker jag dock att
det är något av det bättre som visas på TV nu för tiden. Det är ju fan bara Idol, Lets Dance och
Stjärnor på Is - Om och om igen. Hundra säsonger på raken. det är så äckligt dåligt så att jag spyr
på det. Då väljer jag helt ärligt hellre Dansbandskampen, trots att jag inte gillar det heller...

53 Inlägg
10 december 2008
Jag tycker det är bra att folket på tv äntligen har kommit med något som inte bara relaterar till pop och rock. Även om vissa av dom så kallade dansbanden kanske kan klassas mer som pop. Har alltid tyckt att mogendansband är bland det bästa man kan lyssna på så är väldigt glad nu att Larz Kristerz tagit sig så långt som dom har. Är verkligen en grupp man blir glad av att höra. Hoppas dom vinner hela skiten smile

Kalla mig gärna dum, men jag vågar iaf fråga!

"The Stig"
390 Inlägg
10 december 2008
Jäklar när Larz-Kristerz gjorde om "Were not gonna take it".Dom är kungar.Hoppas dom tar hem det..

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

Yellow bug!
1 640 Inlägg
10 december 2008
Som någon sa innan, Lasse Stefanz är och förblir Sveriges bästa dansband, två-åriga vinnare som "Sveriges Bästa Dansband" säger väl allt? big_smile

Dansbander for life! big_smile

Självklart man kollar, Scotts ligger högt. Men Larz Kristerz har go stil och "charm" ! tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

trucken
563 Inlägg
10 december 2008
klart man kollar och diggar dansband. och det bästa dansband är lasse-stefanz

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

Förjaevle Brao
555 Inlägg
11 december 2008
dom spelar ju för fan inte ens dansband............låter ju skit, enda vettiga ä Lars-Kristerz .......

4 637 Inlägg
18 december 2008
323fSportT skrev:
Jäklar när Larz-Kristerz gjorde om "Were not gonna take it".Dom är kungar.Hoppas dom tar hem det..

Detta var också rätt fränt! http://www.youtube.com/watch?v=grC4CVi-Q4c

4 637 Inlägg
20 december 2008
Larz-Kristerz vann. Vilken lycklig lördag!smile
Senast redigerat av EmilHammarlund (20 december 2008)

Sök