3055
Sök

740 med overdrive slutat funka

Allt i allo
183 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
tja jag har en 740 84 med overdriver när ja för några veckor sedan byte koppling på bilen så tog ja dän växelådan ja lyckades ha av dom 3st kablar som sitter ovanpå lådan men har fixat nya men får den ändå inte att funka någon som har några tips har bytt in i själva spaken med men inget funkar ?

The one and only
1 091 Inlägg
17 maj 2006
klickar reläet? lyser lampan på instrumentpanelen? gör dom inte dt så är d något fel på kablarna....

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
17 maj 2006
Samma problem som på våran 740...men vi bytte hela lådan...till en vanlig 5 växlad...men de kan vara som Volvo Knugen sa...kolla kablarna

Allt för den där jävla hatten!

Avstängd
1 106 Inlägg
17 maj 2006
Volvo Knugen skrev:
klickar reläet? lyser lampan på instrumentpanelen? gör dom inte dt så är d något fel på kablarna....

Jag har inget svar. Jag tror att enligt min så är Volvokungen en av dem som är mycket bra på Volvo. Kan faktiskt va kablarna som är kassa. Jag skulle rekommendera att du byter både kablarna o kopplingen igen.

Livet startar vid 220 km/h

4 Inlägg
17 maj 2006
Jag e inte så super haj på de men jag råkade ut för samma problem på min 740. Jag hade lyckats koppla kablarna fel så mitt råd e att skifta om kablarna tills den fungerar
Over and out:)

Allt i allo
183 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
okej ja har skiftat o bytt men funkar inte iaf o den "klickar" inte som den gjorde förut
skit bil smile

1 Inlägg
18 maj 2006
Koppla på ström direkt från batteriet och kolla om solenoiden slår till, annars kan det vara relät.

424 Inlägg
18 maj 2006
har du "lyft på hatten" för att kolla att od-knappen fungerar? kanske kabeln har lossnat där så gjorde det på våran

**// Toyota \\**

14 Inlägg
18 maj 2006
Od:n är ett gissel, jäkligt bra låda för övrigt, om man jämför med vanliga 5 växlade.. Men jag skulle kolla kablarna vid knoppen brukar kunna bli skavda där..  om inte så koppla förbi relät och prova.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
19 maj 2006
Den är beroende av oljenivån i lådan...
Kolla nivån och om det inte hjälper så kan det även vara filtret till od´n..
Lycka till!

Allt i allo
183 Inlägg
19 maj 2006
Trådstartare
okej tack ska kolla oljan o koppla förbi fö..r resten har ja kollat även bytt sad

The one and only
1 091 Inlägg
19 maj 2006
GT90 skrev:
Den är beroende av oljenivån i lådan...
Kolla nivån och om det inte hjälper så kan det även vara filtret till od´n..
Lycka till!

om det bara beror på oljan så ska kontrolllampan lysa, gör den inte det så är det nå vajsing med elen....

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Allt i allo
183 Inlägg
24 maj 2006
Trådstartare
ja har olja de har ja titta o ja får gnistor där nere så ström är de men frågan är då om de är lilla motorn som sitter brevid lådan som är trasig?

Bilmekaniker
46 Inlägg
27 maj 2006
byt reläet

Sök