2770
Sök

Tips angående styling

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
Tänkte höra lite tips på vad man kan göra med bilen utseendemässigt och gärna var man kan få tag på grejer, som då inte kostar skjortan.
Har tänkt att göra lite i taget, blir lite mycket att köpa allt på en gång.
Vill nu inte ha så mycket fler hästkrafter.. har tillräckligt och det resulterar bara i onödig bensinåtgång.

I vilken ordning är bäst att göra grejerna? smile ex. först fälgar, sen kjolar, vinge etc...
Har även lite rost som måste fixas och lackas... någon som vet ett ungefärligt pris på vad det kostar att lacka en dörr under list, samt skärmkanter?

mvh Henrik

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

65 Inlägg
26 maj 2006
Börja med vanliga tona rutorna, vita blinkers, vinge, fälgar, sänk, annat avgas system, kjolpaket mm.
Priset på lackering kan jag tänka mig ligga runt 1000-2000 kr  Mvh

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
26 maj 2006
jag fick betala 1700 för lackering av båda dörrsidor under list.

vad det gäller styling är fälgar och eventuell sänkning A och O på en bil som ska stylas. fundera först ut hur du vill styla och sen avgörs ordningen. extrem styling eller diskret osv.

MVH

man lever bara en gång så lev väl!

1 082 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
Okey, bra tips!
Ruttoning är jag väl inte jättepigg på, eller ja det kan man väl ta i sista hand.
Det avgaset jag har nu, duger rätt fint.. simons dtm.. låter väldigt bra iaf smile

Har tänkt mig ganska diskret styling, eftersom jag starkt ratar extremstyling + att det kostar väldigt mycket mer, kan jag tänka mig.

Men en snygg front och bakspoiler skulle inte va fel.. är det dyrt med lack på såna?

1 079 Inlägg
26 maj 2006
Börja med att fixa rost, lacka trösklarna, sen dra en rejäl maskinpolering, solfilma hela vägen fram med en solfilm som går från svart till röd. Skaffa vita blinkers fram/sidoblinkers iaf, sänkningssats, fälgar, en vinge av något slag.

Lack på en spoiler borde väl gå på en 1000:- ungefär, stort sett allt som är löst som en dörr, spoiler eller dyl brukar gå på en tusenlapp, sprutan måste ju rengöras i vilket fall.
Senast redigerat av ruhler (26 maj 2006)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

2 123 Inlägg
26 maj 2006
Lackade en hel framskärm nu i veckan och det kostade 500 kr.
När jag frågade vad dom skulle ha för ett kjolpaket sa dom mellan 1500-2000 kronor.

1 082 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
Okej, tack för alla snabba svar! smile Inte mer än 500 spänn för lack av en front?? Och det var inte svart då? wink
Borde väl som sagt ta tag i den rost som finns, lite rädd för vad det kan sluta på i pris.

Vad tycker ni, behålla de trösklar som är och lacka dem röda.. eller ta bort dem (hur man nu gör) och sätta dit nått liknande m3? Och nej, jag vill inte dekaltrimma den och få folk att tro att det är en m3:a, när det inte är de. Vill bara att den ska se lite finare och roligare ut.

Vit/röda baklampor är väl lite av ett måste också antar jag.
Men undrar om det är samma lampor som sitter på coupé-modellerna som det är på sedan?
Tycker sedan ser lite mer raka och mindre ut, men de kan ju va en synvilla.

1 082 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
sorry, emblemtrimma skulle de stå hehe Men ni förstår iaf.. är lite trött på såna som slänger på m-emblem på bilar som inte är det. Vad är de för vits, är ju kul bara att bilen ser bra ut, eller?
Inte bryr jag mig direkt om det är 150 eller 350 hästar...

132 Inlägg
26 maj 2006
Ska du ha diskret stylad bil, så räcker det med en sänkning, större fälgar, en nedlackering, och vita blinkers o bara allmän upppiffning.

Det du ska göra först är rostlagningen, självklart!

Sedan lackar du ner bilen, röd hela vägen, Byter till vita blinkes runt om.
När du fått näsa lön skaffar du eett par fälgar wink
Och till sist en sänkning som gör att helheten ser bra ut.
Om du nu ska ha en vinge, så köp en diskret, som ligger på bagageluckan. Inte nått som sticker 1m upp i luften på aluminium ben!

M3 kjolarna är väl i-princip standard styling när man ska göra nått diskret på e36:orna. Nästan roligare att ha orginalutseende men ändå inte så att säga smile

Min är "cleant" stylad med orginal kjolar från saab.

Lycka till med bmw´n!

mvh

* SaaB = Se Andras Avundsjuka Blickar *

1 082 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
9000Turb0: Ja, egentligen är det väl inte så jättemycket som behövs att göra på den. Ser ju hyfsad ut iaf nu, men klart att lite grejer måste ändras på. smile
Rostlagningen ja, jo det är nog ett måste.. inte kul att lägga pengar på det, men men.
Vet inte om jag ska ta blinkersbytet först eller ny front + lack först. (efter rostlagningen alltså)..
Det här kommer ju ta ett år iaf, eftersom jag pluggar och måste vänta på att sommarjobbspengarna klirrar till i kassan. hehe

Är ju klart billigast att ha kvar "originalkjolarna" och bara lacka dem.. men frågan är hur snyggt de blir mot ett kjolpaket...

Ingen risk för aluvinge.. hatar 1-meters aluvinge, förfular hela intrycket.
Tänkte mig nån originalvinge i rött.. m3-vingen är ju ganska hög.

Din saab var väldigt cleant stylad ja.. rent och stiligt, precis som jag själv skulle vilja ha.

7 Inlägg
26 maj 2006
Skit i vinge och lysen.. Det viktigaste är ju att få på schyssta fälgar och att göra nåt åt kjolarna.. Lacka ner blir ju betydligt billigare än kjolpaket... med nedlackning lr kjolpaket och nya fälgar har du en snygg bil tycker jag. Tyvärr är det också dom dyraste grejerna... men en vinge ser dumt ut om resten av bilen inte är fixad.. Lycka till!

1 082 Inlägg
26 maj 2006
Trådstartare
Hmm jo, fälgar är ju bra att ha wink Dock har många en tendens att kosta nästan mer än de kan smaka. Vill inte ha några 18-tummare eftersom de dels är svindyra men även däcken är svindyra.
16-17 tum skulle va bra!
Egentligen hade de vart bra om nån kunde photoshopat min bil, så man kan se på ett ungefär hur den kan bli. smile

132 Inlägg
26 maj 2006
Det behöver inte kosta så mkt att rostlaga.. Iof om du ska lämna in den för det så går det väl på en och annan krona.
Jag går själv i skolan fortfarande, och har lärt mig allt jag kan om bilar nu under mitt projekts gång. Har iof gått några sommarjobs löner, men det har det varit värt smile
Klart att bilen blir snyggare med M3-kjolar, men man vill inte se ut som alla andra smile Och vill du ha den clean så räcker det med en nedlackning.. smile

1 082 Inlägg
27 maj 2006
Trådstartare
9000Turb0: Ja, det är ju inlämning för rostlagning som är tanken.. har varken grejer eller kunskap till det. Vill ju inte göra ett dåligt jobb på bilen, så hellre att någon med rätt grejer fixar. Vad tror du det kan gå på? Är ju rost i underkant på förardörren + passagerardörren någon cm. Sen är det lite vid 3 skärmkanter.

Skolan slutade jag för 3 år sen, nu är det mer skola fast universitetsskola som gäller smile
Läste teoretisk linje på gymnasiet, så något sådant projekt var aldrig aktuellt för mig.

Frågan är ju om man ser ut som alla andra när det väl egentligen är flest 318is coupé som inte har m3-kjolar, eller? Fast det blir ju en jävla extra kostnad för såna kjolar.. minst 1000 beggat.

132 Inlägg
27 maj 2006
Jadu, inte lätt o svara på.. Är det endast ytrost eller även hål som behöver lagas?
Iom att jag lagat allt mitt själv så kan jag inte säga några prisuppgifter..
Läste också teoretsik linje (Teknisk) men vart så trött på alla papper att jag var tvungen o göra något praktiskt som projektarbete..
Ska läsa vidare nu till hösten jag me..

Sök