4143
Sök

Varannan svensk missnöjd min sina julklappar

Skaune
26 december 2008
Trådstartare
ja, surfade in på blocket och läste artikeln, varannan svensk missnöjd med sina klappar.
Ärligt talat, hur kan man vara missnöjd med att någon försökt göra en glad o ge en något, har vi blivit så bortskämda? hmm var nöjd med att någon försökt göra en glad istället! smile

Muttley
26 december 2008
Trådstartare
folk är för bortskämda helt enkelt och blir inte glada för de lilla de får.
jag var iallafall fullt nöjd med de jag fick. och de var mycket lite.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
26 december 2008
hatar sånt folk, det är tanken som räknas och inte vad man får!?

OEM <3
6 957 Inlägg
26 december 2008
Ja är glad att ja får julklappar.. tongue
Visst ena året kan va sämre än de andra, men de e ju tanken som räknas.
Helnöjd iår även om ja inte fick så mkt som vanligt, men ja fick saker
som behövs, saker till min lägenhet!

OEM <3

Allmänt envis
12 512 Inlägg
26 december 2008
Som sagt tanken räknas. Och jag ser mkt hellre att jag fåt nått jag har nytta av och vet vad det är än tvärt om iaf, även om spänningen är en del av det hela.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 december 2008
Alltså, det är väll så att man blir missnöjd över själva julklappen och inte över att nån försöker göra en glad?

Jag blir då iaf nöjd oavsett vad jag får, näst intill... Visseligen så tycker jag bättre om att ge bort julklappar än att få smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
26 december 2008
Så länge jag får ett leende eller en julhälsning från någon som verkligen menar det är jag överlycklig. Men jag kan bli besviken på julklappar, jag ser i många fall hellre att man inte köper något, än att man ursäktar sig för det man ger.

Sen finns det ju extremfall, dock är de ovanliga.
(Ett av dem var när jag som 14åring fick boken "Låt oss leka clowner" av farmor. Jag har inte öppnat den och jag vet inte var den är det är några år sedan nu...)

Mästare
2 947 Inlägg
26 december 2008
I-landsproblem!

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

12 086 Inlägg
26 december 2008
Frågan är hur de räknat ut den statistiken, när jag va 12 år kunde jag oxå va missnöjd med mina julklappar.

Förövrigt tycker jag de är skittråkigt att ge bort julklappar, bara massa jobb o köpa.
Hällst av allt skulle jag inte vilja ha något alls, då hade jag med samvete kunnat strunta i o köpa till andra tongue
Senast redigerat av JapMax (26 december 2008)

25 Inlägg
26 december 2008
En jul är ju bättre än en annan och vice versa men jag är oftast nöjd.
Denna julen gick det ej att bli missnöjd när man öppnade världens smalaste paket och såg flygbiljetter och  hotell till New York i tio dagar smile
(Fanns inga flygbiljetter, stod visserligen på ett A4-papper men de kommer wink)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
26 december 2008
Jag är alltid nöjd big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

195 Inlägg
26 december 2008
Jag är också nöjd med mina. Är ju som sagt tanken som räknas, finns ju lika mycket tanke bakom en billig julklapp som en dyr.

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?

213 Inlägg
26 december 2008
ja fick en tröja i julklapp av familjen sen köpte jag mej ett par glas från orrefors till mej själv så jag är nöjd smile

julklpappar var kul när man va 10 år, julen är för barnen, vuxna kan köpa de dom vill själva
Senast redigerat av Xaben (26 december 2008)

122 Inlägg
26 december 2008
Man ska inte ta allt som står på fullt allvar. Jounalister har alltid varit efterblivna och vill bara skapa rubriker.

Www.Team222.se
JiDeÄMPoWAH

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
27 december 2008
richardoo290 skrev:
hatar sånt folk, det är tanken som räknas och inte vad man får!?

Äh. Det finns väl saker som varken du eller jag vill ha? Och sedan vill man ju gärna ta emot sakerna
med en positiv inställning. Man vill kunna säga att man är glad för det man har fått och sådär. T.ex så
minns jag en gång då det pratades om tatueringspengar i present från min flickväns föräldrar. Dom
frågade mig och min flickvän om det funkade, samt om hur mycket det behövdes o.s.v. Därför var jag
helt inställd på att få det.

Men när jag väl fick presenten så var det inte det, utan en klocka. Och inte vilken klocka som helst,
utan en oerhört ful mode-klocka. Min flickvän och alla andra i min omgivning (trodde jag) borde veta
att det var just dessa klockor som enligt mig var det fulaste man kunde ha på sig, och att jag hellre
skulle bära klänning i en månad, än att bära en sån klocka.

Och när man då öppnar presenten i hopp om att det är något man vill ha, och det sedan visar sig
att det inte är det... Av rena vänlighetsskäl så vill man ju inte säga att det är en asdålig present. Men
jag är ändå den som vill vara ärlig. Jag kan inte säga att jag gillar det och sedan gå och slänga skiten.
Det funkar inte riktigt så. När man får presenter så ska det enligt mig ske med vänlighet från båda
sidor. Dock kan man förstås ha lite förståelse för "lustiga" presenter som kommer t.ex från barn
eller liknande. Men när det kommer från vuxna människor så tycker jag att man i alla fall ska kunna
kolla vad folk egentligen vill ha. Det blir bara en dålig stämning annars. Själv har jag bett min flickväns
föräldrar att aldrig köpa presenter till mig mer, eftersom att dom bara köper en massa skit, och aldrig
bryr sig om att kolla vad jag egentligen vill ha.

Dock har dom fortsatt att köpa saker till mig, vilket jag inte gillar. Det såg jag ytterliggare resultat på
till den här julen. Jag spelar trummor, och ja... jag fick ett par trumstockar. Dessutom var det ett par
andra hands sorterade stockar i helt fel mått, som var helt obalanserade o.s.v. Visst. Man kan inte veta
allt, men ska man köpa ett par trumstockar till någon i Julklapp... är det då så svårt att kolla upp vad som
gäller. Dock tror jag att min flickväns föräldrar är för snåla (ja, helt ärligt... det är den bilden jag har fått
av dom) för att lägga 130kr på ett par vettiga trumstockar.

Samma sak gällde som sagt den där klockan. Dom fick väl ett par sömnlösa nätter när dom insåg att dom
kanske skulle vara tvungna att lägga 500kr i tatueringspengar, och köpte därför en ful klocka till mig
för 130kr. Jävla rolig familj det där. Nämnde jag dessutom att jag hatar min flickväns familj och att jag
troligtvis inte ens skulle vara tillsammans med henne, om jag var tvungen att träffa dom? big_smile

Sök