2707
Sök

Vad tycker ni om fyrverkerier?

Skaune
2 januari 2009
Trådstartare
#161
Men förbjuda, nej nej, man ska se till allas intresse.. Att det smälls som det SKA, runt 12 slaget ser jag inget fel med alls.. men när det smälls dygnet runt i flera veckor, ja då ledsnar till och med många som inte har rädda djur..
Exakt min mening! Det e just det, att vid tolv slaget e de ju faktsikt en självklarhet, det brukar ju vara över på 15 minuter, men flera veckor innan och dygnet runt e jag emot!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
2 januari 2009
#162
Som att leva på Gazaremsan i tre veckor. De där me smällande på tolvslaget kan man ju leva med, men när man håller på å somna och rätt va de e går en fet jävla bomb igång ska man väl inte behöva tolerera?
De smäller ju veckor innan och efter här...de lär nog sluta med förbud av raketer skulle ja tro.

sambons mors katter va iaf så jävla skraja för raketerna att de gömde sig under sängen i 14 timmar och sen när de väl visade sig gick de nästan så magen släpa i marken..


27 Inlägg
3 januari 2009
#163
Huruvida det finns bättre saker eller ej att gnälla över är väl egentligen inte upp till någon att avgöra, allt är ju relativt, inte sant..?

Jag blir less som bara den när jag iss varje natt i flera veckors tid vaknar av en jävla smäll.. Blir ju både vettskrämd och klarvaken, men det är ju så klart ingenting att gnälla över, att det smälls dygnet runt i flera veckors tid att man är så spy less på skiten när 12 slaget äntligen kommer, nej det är heller ingenting att gnälla över..
Hade alla snorisar smällt i lagoma mängder på dagtid hade nog inte lika många gnällt över den saken, men nu är det ju annorlunda..

1 814 Inlägg
3 januari 2009
#164
Mortalis skrev:
Som att leva på Gazaremsan i tre veckor. De där me smällande på tolvslaget kan man ju leva med, men när man håller på å somna och rätt va de e går en fet jävla bomb igång ska man väl inte behöva tolerera?
De smäller ju veckor innan och efter här...de lär nog sluta med förbud av raketer skulle ja tro.

sambons mors katter va iaf så jävla skraja för raketerna att de gömde sig under sängen i 14 timmar och sen när de väl visade sig gick de nästan så magen släpa i marken..
Inget illa menat men du var/är antagligen aldrig nära att uppleva hur det känns att bo där, ca 400 döda o 2800 skadade senaste dagarna är inte samma sak som några skämda djur (även om det är synd om djuren också givetvis)

jag tycker att småraketerna (de som kostar typ 15 kr o innehåller 150 stycken) ska förbjudas, försör miljön rejält och det är mest småbarn som skjuter dessa på folk.


Sök