2157
Sök

Jävla snutjävlar.

4 Inlägg
29 maj 2006
Trådstartare
Förra onsdagen var det rutinkontroll eller nått på Drottningholmsvägen. Kommer ifrån området och kör förbi några snutar. Blir stoppad och måste besktiga om bilen pga tonade rutor fram och liten regskylt. Har dom inget bättre för sig en att bråka med oss som gillar att ha våra bilar fina. Ta hand om sånna jävlar som förbriper sig på barn i stället.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
29 maj 2006
håller med om att dom kan vara lite väl hårda mot styling/tuning. Men att kalla dom snut jävlar kanske inte hjälper med det känns gött att säga det..

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Yrkesförare
1 073 Inlägg
29 maj 2006
Tycker faktiskt att ordningsmakten kan lätta lite på tyglarna i många fall. Jag menar ombesiktning för en liten reg-skylt t. ex. Jag fick ombesiktning för att jag hade gul-orangea lampor i park-ljuset. Visst ska lagen följas men jag tycker att man i första hand kan ägna sig åt rent trafikfarliga bilar, rattfyllerister mm

284 Inlägg
29 maj 2006
ja lite trött blir man allt på dem...tycker ju de kunde lägga sin energi på att ta fast mördare, våldtäksmän etc etc...men vi får väl inte begära för mkt av dem wink sen är det ju iof olagligt det du åkte dit för :p varför kan man ju dock fråga sig ^^

You don't need a reason to help people.

676 Inlägg
29 maj 2006
allt detta har varit uppe i miljontals diskussioner typ tongue alla tycker olika smile

173 Inlägg
30 maj 2006
Inget att klaga över. Regplåten sitter inte på bilarna av en slump direkt. Hur faan ska en polis kunna identifiera ett fordon om dom inte ser regplåten?

Varför inte slänga på originalplåten och sluta göra polisernas arbete till ett helvete istället för att klaga på dom? Du tror inte att dom är trötta på att stanna folk för skitsaker som att regplåten är för liten?

8 156 Inlägg
30 maj 2006
Har ni tänkt på att dom begår tjänstefel om dom låter er åka fastän bilen inte klarat en flygande besiktning?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Miklen
30 maj 2006
Ja precis kör me lagliga bilar så har ni ju inget att oroa er för..eller ?

508 Inlägg
30 maj 2006
Men d va sååå irreterande när jag låna min kompis bil, självklart blir man ju stoppad av dom där j*vlarna. Dom fråga om jag på plats kunde dra bort all tonig på fram rutorna, plus att man hade sån otur att en baklampa gick precis innan man blev stoppad. Är d inte snudd på otur. Men jag drog inte bort toningen och fick ombesikta bilen, utan anmärkning självklart wink
Men har dom inget bättre för sig kan man ju fråga? Men dom va riktigt griniga den dan, men men... Deras problem, he he

Ölbryggare
339 Inlägg
30 maj 2006
Ostsåsen skrev:
Inget att klaga över. Regplåten sitter inte på bilarna av en slump direkt. Hur faan ska en polis kunna identifiera ett fordon om dom inte ser regplåten?

Varför inte slänga på originalplåten och sluta göra polisernas arbete till ett helvete istället för att klaga på dom? Du tror inte att dom är trötta på att stanna folk för skitsaker som att regplåten är för liten?

Men på tvåhjuliga motorer som gör över 300 knyck är det helt ok...

1 436 Inlägg
30 maj 2006
Polisens uppgift är ju att se till att vi följer de lagar & regler som finns i Sverige, är det inte bättre att svära åt dem som stiftar lagarna istället?

Men visst jag fick betala moms på en grej jag handlade idag, jävla utsugarfittbutik!!!ONEONE12 wink
Senast redigerat av Caffe (30 maj 2006)

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

draminbil.nu
1 382 Inlägg
30 maj 2006
Någon som vet varför man inte får ha  sådan toning?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
30 maj 2006
Blomman508 skrev:
Förra onsdagen var det rutinkontroll eller nått på Drottningholmsvägen. Kommer ifrån området och kör förbi några snutar. Blir stoppad och måste besktiga om bilen pga tonade rutor fram och liten regskylt. Har dom inget bättre för sig en att bråka med oss som gillar att ha våra bilar fina. Ta hand om sånna jävlar som förbriper sig på barn i stället.

JÄVLAR VAD TRÖTT MAN BLIR!!!! Du visste själv att det är OLAGLIGT när du satte på regskylten & toningen på framrutorna eller hur? Hur i helvete kan du gnälla på dom när det är du som begår misstaget/Brottet? Du visste mycket väl vad du gav dig in på precis som de flesta andra av oss!.

ludde__mannen skrev:
Någon som vet varför man inte får ha  sådan toning?

i sverige ska man kunna "Se" föraren därför får man ej ha "Fully tinted" många finner det löjligt och det gör jag oxå då det är snyggt men vill man ha det så får man köra olagligt helt enkelt.

Edit: Av alla xx gånger jag blivit stannad och fått böter har jag aldrig sagt snutjävel/skyllt ifrån mig eller liknande då jag medvetet kör runt olagligt och tar konsekvenserna av det!
Senast redigerat av MeloveGolf (30 maj 2006)

213 Inlägg
30 maj 2006
När jag fick flygande besiktning så fick jag anmärkning på massor av saker som Svenskbilprovning godkänt några veckor tidigare! Varför ska det vara så då?

321 Inlägg
30 maj 2006
Seriöst nu, tänker inte ta ställning för någon utan bara snacka för mej själv.

Dom flesta som stylar bilar vet att det mesta som är snyggt tyvärr inte är lagligt, så då finna bara en lösning, ta konsekvenserna, inte så svårt va ?

Ja kör själv me liten liten reg. plåt och tonade framrutor just för att ja tycker det är snyggt.

Jag har blivit stoppad flera gånger, dock så har ja klarat mej för poliserna jag pratat med har varit mycket trevliga, inga s.k "snutjävlar" etc.

Men visst vet jag att den dagen kommer då jag får böter för mina modifieringar, men det är något som ja helt enkelt får ta då jag vet om riskerna.

Over and out

/ Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!

1 639 Inlägg
30 maj 2006
Det är ju inte direkt okänt att man inte får ha tonat runt om... Ganska nekelt att undvika besvär med polisen !

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Herr
1 722 Inlägg
30 maj 2006
Hmm, får man inte göra en "lätt toning" på rutorna fram? eller är minsta toning förbjuden?

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Administratör
11 961 Inlägg
30 maj 2006
Vill ni snacka om polisen så gör det sansat!

Rubriken på denna tråd accepteras inte, och till trådskaparen: Skyll dig själv, din bil var olaglig. Du har ingen "rätt" att bli sur för att du "åkte dit".

Tråd låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök