2854
Sök

volvo t5 start problem

low_slow
3 januari 2009
Trådstartare
hej  får inte bilen till att starta.  när jag vrider om nyckeln så tänder den i bland men inte tillräckligt för att den ska hoppa igång. får upp felkod 1.2.1 då den säger att "signal från insugsrörets tryckgivare saknas eller felaktig vet inte äns vart den givaren sitter" .... hade igång bilen dagen innan och vart inga problem att starta eller nåt.  tacsam för svar och tips..

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 januari 2009
insugsrörets tryckgivare är väl antingen LMM (minst troligast) eller givaren som sitter strax innan turbon, där man även kopplar en vacuumslang, om jag inte minns alldeles fel?

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

xcOOb
388 Inlägg
3 januari 2009
när ja pajjat lmm på mina så tänds de lampor i bilen och då går den men går dåligt.. dra ur den o testa.. magnetventtilen som strular kanske? kolla på TPC annars också..

8 253 Inlägg
3 januari 2009
TurbOla skrev:
insugsrörets tryckgivare är väl antingen LMM (minst troligast) eller givaren som sitter strax innan turbon, där man även kopplar en vacuumslang, om jag inte minns alldeles fel?

Insugets tryckgivare på en turbo är lmm:en. Grejen innan turbon är en ventil som styr återcirkulering av gaserna från vevhusventilationen.

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 januari 2009
Marlboroman skrev:
TurbOla skrev:

Insugets tryckgivare på en turbo är lmm:en. Grejen innan turbon är en ventil som styr återcirkulering av gaserna från vevhusventilationen.

Tack för det.
Då är det LMMen som krånglar, antar jag. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

39 Inlägg
3 januari 2009
dra ut lmm:en o se om det blir samma sak.

Sök