Hej alla kunniga, nu har jag verkligen ett stort problem med mitt larm jag har i min golf 3a -95
Det började med igår så skulle jag göra en sväng så tändes lampan som visar att en dörr är öppen i 1-2 sekunder och sedan slocknade lampan. Om det har något med larmet och göra vet jag inte?
Tänkte inte mer än på det utan ungefär 5-6 timmar senare när jag har parkerat så går larmet. Klockan var ungefär vid 20:00
Jag springer ut men inget där. Då hade lampan som blinkar i dörren slutat blinka, Jag låste upp bilen och gick in igen. Klockan 03:00 imorse gick larmet igen, sen efter 04:30 och vid 05:40 ungefär!
Hjälp mig vad kan det hela bero på
*kan tillägga att för ungefär 2 veckor sen gick något sönder i dörren så jag kan vrida nycklen ungefär ett kvarts-varv åt var håll i förardörren. Och låset det fryser mycket hårdare och oftare än vad det gör på passagera-dörren.
Har du manual till larmet? Isf brukar det stå om olika blink-koder som larm-dioden blinkar med när larmet har utlösts. Säger/blinkar den att det är en dörr så kan det mycket väl vara nåt galet i förardörren.
Har du manual till larmet? Isf brukar det stå om olika blink-koder som larm-dioden blinkar med när larmet har utlösts. Säger/blinkar den att det är en dörr så kan det mycket väl vara nåt galet i förardörren.
MVH
Stöldlarmet har suttit där ändå ifrån början, det är alltså fabriksmonterat. Pga bilen är import så har jag ingen manual på svenska/engelska..
om en dörr sensor är trasig och signalerar att dörren är öppen så går larmet. kolla alla kontakter som känner av om dörren är öppen om dom är trasiga eller rostiga så hittar du troligen felet