3712
Sök

koppling till saab 9000

46 Inlägg
6 september 2007
SAAB skulle ha 675(!!!!!) kr för slangen. Så det blir nog till att leta vidare är jag rädd:(

Fredrik-79 skrev:
RazorBlade_ skrev:
Ja precis. Har kunnat konstatera att det är slaven som är kass så har typ en halv motor att plocka ner hmm.
Jaså det räcker inte med att bara renovera slaven då? de e ju typ 1000 spänn för en ny slav. visst ja har ju råd men känns ju lite onödigt om slaven i övrigt ser fin ut. Vart kan men sen hitta slangen/röret som går mellan slaven och huvud cylindern? har letat runt men hittar bara till årsm 90 och uppåt?
MVH

Har du kollat med speedparts?
Annars är de väl saab som gäller!

MVH

F

121 Inlägg
24 september 2007
RazorBlade_ skrev:
Ja precis. Har kunnat konstatera att det är slaven som är kass så har typ en halv motor att plocka ner hmm.
Jaså det räcker inte med att bara renovera slaven då? de e ju typ 1000 spänn för en ny slav. visst ja har ju råd men känns ju lite onödigt om slaven i övrigt ser fin ut. Vart kan men sen hitta slangen/röret som går mellan slaven och huvud cylindern? har letat runt men hittar bara till årsm 90 och uppåt?
MVH

Gå till en välsorterad reservdels-handlare dom brukar kunna göra en egen..
På saab kostar den flera hundra på Söderströms så pröjsa jag 70spänn. (Söderströms tilverkar egna rör. ev. köp rätt nipplar och 40cm brömsrör och gör ett eget tar bara 3min.)

12 Inlägg
22 november 2007
Bockar å bugar!!!......Härligt med såna här ställen!!..Har fått skitmycke hjälp o inspiration här..Bilder (big_smile  jonTe big_smile) underlättar MYCKET...

Tacksam till er alla som skriver, driver å underhåller denna härliga sajt

8 Inlägg
9 januari 2009
hur käns din kopling om slaven är sönder? för på min saab så frikopplar den inte som den ska sen om man får i en växel så rullar bilen fast koplingen är nere i botten. sen när man släpper koplingen så går den inte upp som den ska kan de va slaven som e kass?

Sök