3220
Sök

Jobbiga fläckar på motorhuven

IddenH
9 januari 2009
Trådstartare
Jag har smutsfläckar över hela motorhuven, det är inga fläckar som har åkt in i lacken precis men även hur mycket jag tvättar och skrubbar så försvinner inte fläckarna sad!  Jag har frågat kompisar om hur jag får bort fläckarna, och dom säger att man antingen kan hälla tändvätska eller diesel över hela motorhuven och sedan tvätta bort? Har inte vågat försöka än, för jag vet inte vad följderna kan bli på lacken. Har ni något tips om hur jag kan få bort fläckarna? - OCH hur jag ska gå till väga om jag använder något starkare medel osv..

Mvh IddenH

Lastbilschaufför
123 Inlägg
9 januari 2009
Har du testat rubbing och polera?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
9 januari 2009
kör borstarna på statoil de tar bort allt även vingar om man har de=D
vad äre för fläckar du menar vatten fläckar salt fläckar asfallts fläckar? lr såna där lustiga fläckar man får fall man parkerat under 1 träd när de regnar???

Lastbilschaufför
123 Inlägg
STI TypeR Driver
191 Inlägg
9 januari 2009
Testa med Prickbort (finns på statoil t,ex) eller petroleumavfettning.
Diesel eller tändvätska skulle ja inte rekomendera i första taget eftersom lacken kommer att bli matt å en ordentlig lackrengöring å vaxning krävs efteråt.

Har du en rekondfirma i närheten så kan du ju åka å fråga där så får du säkert tips på hur du ska gå tillväga.

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?

IddenH
9 januari 2009
Trådstartare
volvo_dude skrev:
kör borstarna på statoil de tar bort allt även vingar om man har de=D
vad äre för fläckar du menar vatten fläckar salt fläckar asfallts fläckar? lr såna där lustiga fläckar man får fall man parkerat under 1 träd när de regnar???

Det ser typ ut som att man har kört i blött grus men att det har droppat ovanfrån nånting ner på motorhuven och sättit sig fast ganska rejält.

Reservdansk
6 271 Inlägg
9 januari 2009
"Har du problem med gräsfläckar på din fru efter att ni haft samlag i trädgården..."

Ursäkta, men med tanke på rubriken kunde jag inte låta bli!

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

IddenH
9 januari 2009
Trådstartare
vettvilling  skrev:
Testa med Prickbort (finns på statoil t,ex) eller petroleumavfettning.
Diesel eller tändvätska skulle ja inte rekomendera i första taget eftersom lacken kommer att bli matt å en ordentlig lackrengöring å vaxning krävs efteråt.

Har du en rekondfirma i närheten så kan du ju åka å fråga där så får du säkert tips på hur du ska gå tillväga.

Och tack, jag ska göra det! Jag tror jag har en rekondfirma i närheten iaf smile

1 062 Inlägg
9 januari 2009
TurbOla skrev:
"Har du problem med gräsfläckar på din fru efter att ni haft samlag i trädgården..."

Ursäkta, men med tanke på rubriken kunde jag inte låta bli!

lol

Team Björkeryd

8 156 Inlägg
9 januari 2009
Jag lade till lite i rubriken, så att den blev lite tydligare.
/Moderator (Phaetoon)

Som svar på TurbOlas inlägg:
Jobbiga fläckar på lakanet efter våta drömmar...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök