Tjenare jag har en gammal ford sierra från 80 att pendla med.. det har uppstått ett problem. När jag står still T.e.x vid ett stoppljus och ska starta när det blir grönt så läcker det bensin under accelerationen eller vad man ska säga. Har pratat med lite folk och dom säger att det ofta går hål i röret mellan ''tanklocket'' och till själva tanken, kan detta vara anledningen? har bara provat med full tank än så länge för den e nyköpt o fulltankad haha. Har ni några tips på vad det kan vara och hur jag kan lösa det? skulle va snällt!
Är helt okunnig med bilar så kan ha krånglat till det lite hehe=)
Som du säkert vet är ju dock bensin jävligt brandfarlig (kanske inte den värsta årstiden nu ) Men jag skulle inte rekommendera å köra med de
Vet inte vart tanken sitter å hur långt från avgassystem eller annat som skulle kunna antända heller
Å om de läcker i alla fall när du kör med halvtank så lär den la inte gå billigt per mil
Lättaste är å kolla i hjulhuset där påfyllningsröret brukar gå å se om du ser nån läcka långt ner på de
Soppan har ju problem å ta sig uppåt så kolla runt tanken vart eventuell läcka kan vara...ibland kan de vara slangar som gått av så de behöver inte kosta multum å laga heller