3803
Sök

Varför dånar det bara om baslådan???

1 878 Inlägg
14 januari 2009
sänk gainen på stegen till Min. *problem löst* då slipper du en bas som dånar.

1 058 Inlägg
14 januari 2009
trådar på garaget brukar oftare o oftare spåra ur nu för tiden... men den här tar fan priset! över hälften som har skrivit i tråden är på dagisnivå.. även kunskapen om bilstereo är på löjligt låg nivå hos vissa!

"SKA inte en bas dåna? liksom det som är mening med den, den ska ju inte direkt spela någon musik!"

NÄHHÄÄÄÄÄ??? så BAS är helt plötslig bara ett jävla dånande? är det inte en del av den musik som vi lyssnar på? inte konstigt att folk köper vafan som helst för skit med den inställningen.

PoLoud =D

1 142 Inlägg
15 januari 2009
som nån annan sa om du har +kabek och lågnivå kan de ge en "brummande" ljud eller dån i basarna men de kan även vara för dålig jord me kolla upp de ...

1 785 Inlägg
15 januari 2009
vw_performance skrev:
trådar på garaget brukar oftare o oftare spåra ur nu för tiden... men den här tar fan priset! över hälften som har skrivit i tråden är på dagisnivå.. även kunskapen om bilstereo är på löjligt låg nivå hos vissa!

"SKA inte en bas dåna? liksom det som är mening med den, den ska ju inte direkt spela någon musik!"

NÄHHÄÄÄÄÄ??? så BAS är helt plötslig bara ett jävla dånande? är det inte en del av den musik som vi lyssnar på? inte konstigt att folk köper vafan som helst för skit med den inställningen.

Jag kan inte mer än hålla med dig.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

tokfrans
982 Inlägg
15 januari 2009
står man och lyssnar på en baslåda från en bil som spelar "rakt ut i luften" lådet det i 9/10 fall Kattpiss!

lådan eller baselementet är inte anpassat för att spela ut i det fria. utan byggt för att prestera i en bil och behöver lite väggar och shit å studsa mot..

PUss och kram!

807 Inlägg
15 januari 2009
vw_performance skrev:

Läs första inlägget ordentligt innan du kritiserar! Det är inget fel på hans bas, det är ingen inställning som är fel mm då han har bra ljud i bilen med bagageluckan stängd. Klart basen är en del av musiken men med bagageluckan öppen så  hör man bara basen, iaf i 99.9% av fallen.  Man behöver inte vara expert inom billjud för att förklara detta fenomen eller hur?

Sen så tycker jag att eftersom trådskaparen inte har svarat på några frågor som har blivit ställda till honom(så han kan få PROFFS hjälp) inte svarat så har jag ganska svår att ta denna tråd på allvar. Kanske dags för en moderator att låsa?

I'd rather die like a man, than live like a coward

Sök