torpis skrev:
är vi ute efter att sätta dit varandra så fort som möjligt nu eller vad?
Jag använder inte uni-chip själv så jag vill inte uttala mig om den "jag vet inte vad det är"
en piggyback blir inte samma sak som att chippa eller mappa orignalsprutet hur gärna du än vill.
om avgastempen stiger och du vill tidigarelägga tändningen hur gör du då?
Sätta dit varandra? Jag är inte ute efter att vara otrevlig.
Men eftersom det lät på dig igår som om du visste vad unichip var (eftersom du skrev att det inte brukar vara bra) så antog jag att du faktiskt visste vad det var, men som jag förstått är uni-chip ett tomt chip men vid mappning så underlättar uni-chipet (därav det lägre priset) att mappa originalsprutet, och om man skaffar ett autotech chip, och mappar på det, så måste det ju bli samma sak, eller hur?
För jag antar att mappen ligger på chipet, annars är min teori helt ute och cyklar.
Edit: För att ytterligare förenkla, blir det någon skillnad att mappa en helt original styrbox med originalchip, eller en styrbox med ett trimchip från en trimfirma?
Och vad jag förstår på dig, så är ett piggyback-system lite som att just lägga en individuell mappning på ett nytt pålöddat chip?
Man tvingar originalsprutet, med andra ord?