3166
Sök

att fixa slät baklucka på volvo 740

35 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
jag undrar om man kan ta Centrallåsmotorn från Bakluckan till att öppna den sedan man lagt i gen på utsidan? kan det funka satt det inte haker sig eller blir fel satt jag inte får upp luckan nå mera

I got Dubs!
2 423 Inlägg
6 januari 2009
går o öppna den innifrån annars.

edit. trodde du menade 745.
Senast redigerat av Adde666 (6 januari 2009)

Entreprenör
1 784 Inlägg
6 januari 2009
volvo-740- skrev:
jag undrar om man kan ta Centrallåsmotorn från Bakluckan till att öppna den sedan man lagt i gen på utsidan? kan det funka satt det inte haker sig eller blir fel satt jag inte får upp luckan nå mera

Går inte..! genom att det är en motor som stannar i stängt eller öppet läge....Men ta en solenoid från en startmotor istället...! ett beprövat sätt...
Senast redigerat av mrbuggy (6 januari 2009)

35 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
mrbuggy skrev:
volvo-740- skrev:

Går inte..! genom att det är en motor som stannar i stängt eller öppet läge....Men ta en solenoid från en startmotor istället...! ett beprövat sätt...

okey en solenoid kan man plåcka från nån bil men annars kan man köpa på skroten ellre? funkar det bra med det ? satt man kan vara säker på att inte bakluckan fastnär för alltid skulle varit tråkit när man har basgrejor dära

3 714 Inlägg
6 januari 2009
volvo-740- skrev:
mrbuggy skrev:
volvo-740- skrev:

okey en solenoid kan man plåcka från nån bil men annars kan man köpa på skroten ellre? funkar det bra med det ? satt man kan vara säker på att inte bakluckan fastnär för alltid skulle varit tråkit när man har basgrejor dära

du får bygga en extra grej att öppna med te.x  med wire inifrån coupen eller liknande

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Entreprenör
1 784 Inlägg
6 januari 2009
volvo-740- skrev:
mrbuggy skrev:
volvo-740- skrev:

De funkar perfekt...men de hänger helt och hållet på den som tillverkar den..Tänk på att den e stark så du inte sliter sönder nåt..Å ett tips...lägg dej i bakluckan när du ska prova första gången. sen kan de vara bra att ha en reservöppnare också. typ en vajer till bakom ryggstödet eller nåt sånt..annars blir de problem om nåt händer..

832 Inlägg
6 januari 2009
Hade solenoid på en golf en gång i tiden. Det funka klockrent. Men jag hade wire mellan solenoiden och låset.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Entreprenör
1 784 Inlägg
6 januari 2009
Lurken_85 skrev:
Hade solenoid på en golf en gång i tiden. Det funka klockrent. Men jag hade wire mellan solenoiden och låset.

De hade jag också..vill minnas att de funka bäst..va nåt med stag som inte lira riktigt..nåja..e väl en 35 år sen nu..glömt bort de.. :-)

35 Inlägg
6 januari 2009
Trådstartare
okey vart kan jag köpa en bra solenoide ?

88 Inlägg
6 januari 2009
Hur hade du tänkt lägga igen bakluckan?

Glöm det tänkte på 745 den luckan är aluminium.
Senast redigerat av IROC (6 januari 2009)

I got Dubs!
2 423 Inlägg
6 januari 2009
danmobility har dörröppnare.
vet dock inte kvaliten.
annars finns det på ebay osv.

Entreprenör
1 784 Inlägg
6 januari 2009
volvo-740- skrev:

Sitter ju på vilken som helst gammal startmotor...!

35 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
okey bra

832 Inlägg
7 januari 2009
Jag tog min från en gammal Saab 900 om jag inte minns fel.

832 Inlägg
7 januari 2009
IROC skrev:
Hur hade du tänkt lägga igen bakluckan?

Glöm det tänkte på 745 den luckan är aluminium.

Varför skulle det inte gå på en 745. Med en Tig så är det lätt fixat. Annars kan man ju plasta.

blacken
7 januari 2009
volvo-740- skrev:

Biltema har färdiga satser för dylika applikationer..

OVERBOOSTED
852 Inlägg
18 januari 2009
tag knappen och öppnarn från en saab  93-95  kan inte kosta mer än 500-600 hundra på skroten finns nog på fler bilar än bara saab vet ej vilka

R.I.P Paul Walker!!!!
länk projekttråd- Toyota Supra MKIV 2JZ GTE & VOLVO amazon :)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=234893

Egenföretagare
999 Inlägg
18 januari 2009
Saab är ett mycket bra tips, sitter på de flesta utom gamla 900.
Skruvade loss det själv på lokala lågprisskroten, kostade 50:-

107 Inlägg
18 januari 2009
Jag har en bagagelucke öppnare från Danmobility.se Fungerar klockrent! Rekomenderar den! Kostar ca 100kr plus frakt!
Senast redigerat av _GhostDriver_ (18 januari 2009)

Sök