3447
Sök

Stänga av ESP på BMW innan 2000?

93 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
Hej.

Jag undrar om det går att slå av ESP:n utan att den går på om man skulle vilja börja sladda med en Bmw innan 2000?  om den skulle ha ESP?

För jag har för mig att på vissa bilar om man trycker av ESP:n och man börjar spinna så slår den på sig automatiskt igen?    har jag fel?

och det är därför jag frågar er!!!! smile

Mvh/
Johnny

DFFL
9 020 Inlägg
18 januari 2009
Håll inne knappen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

93 Inlägg
18 januari 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Håll inne knappen.

Så det du säger är att om jag håller in knappen istället för att bara trycka på den så slår den inte på av sig själv om det skulle börja spinna?

Hur länge ska man isånnafall hålla inne den?

1 353 Inlägg
18 januari 2009
på morsans bil en 528 E39 ifrån -98 så slår den då inte på sig även om man bara tryckt på knappen, men dock så varnar den att hjulen spinner, men gör ingenting åt det.

There's no replacement for displacement

Allmänt envis
12 512 Inlägg
18 januari 2009
På min 328 räcker det med ett tryck på knappen framför växelspaken, sen spinner den hur mkt jag vill. På panelen lyser den lilla triangeln konstant för att varna för att det är urkopplat, när det är aktivt och reglerar blinkar samma lampa.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

dARKiE
5 031 Inlägg
18 januari 2009
Jag har ryckt kabeln i motorrummet, så triangeln alltid lyser att den är av. På så sätt så riskerar jag aldrig att den skulle gå på automatiskt ialf. Men som Rquired säger. Tryck bara på knappen så ska den stängas av så en gul lampa lyser i panelen.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

Sök