3343
Sök

volvo s60 mot s80

3 120 Inlägg
19 januari 2009
#21
TurbOla skrev:
Tycker 140hp motorn låter liten till en S80.
Men den går ju att chippa upp till 180hk. smile

Annars finns ju S80 V8 och S80 T6... tongue
Speciellt de tidiga T6orna är rätt billiga nu, kostar 50-60 000, dock har jag hört att elektroniken kan krångla på 99orna.

De tidiga T6:orna kostar ju inga 60.000, du får en fin runt 40.000.


685 Inlägg
19 januari 2009
#22
TurbOla skrev:
Tycker 140hp motorn låter liten till en S80.
Men den går ju att chippa upp till 180hk. smile

Annars finns ju S80 V8 och S80 T6... tongue
Speciellt de tidiga T6orna är rätt billiga nu, kostar 50-60 000, dock har jag hört att elektroniken kan krångla på 99orna.

140 hk är inget vidare i en v70 eller s80, då s80 väger 1500kg. För att få lite perspektiv på det hela så kan jag säga att en 740 gle på 131 hk drar en s80 med 140 hk utan större problem. Men det kan man ju visserligen tacka tjänstevikten för som ligger på 1370kg.

No turbo shit - just real power!

Reservdansk
6 271 Inlägg
19 januari 2009
#23
viccoA skrev:
TurbOla skrev:
Tycker 140hp motorn låter liten till en S80.
Men den går ju att chippa upp till 180hk. smile

Annars finns ju S80 V8 och S80 T6... tongue
Speciellt de tidiga T6orna är rätt billiga nu, kostar 50-60 000, dock har jag hört att elektroniken kan krångla på 99orna.

De tidiga T6:orna kostar ju inga 60.000, du får en fin runt 40.000.

Jo, men man vill ju undvika de tidigaste p.g.a elproblemen.

-00 eller -01 är nog bättre att satsa på, även om de kostar lite mer isåfall, för annars får man kanske lägga dom pengarna man tjänar på att köpa en billigare, på att skicka bilen på verkstad...

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

huh?
10 427 Inlägg
19 januari 2009
#24
Om man blandar in good ol' S70 (Typ Classic från 2000) i denna leken då, vilka fördelar finns det där?
Lägre inköpspriser, lägre underhållskostnader, mer utrustning i förhållande till pris?


Reservdansk
6 271 Inlägg
19 januari 2009
#25
steifan skrev:
Om man blandar in good ol' S70 (Typ Classic från 2000) i denna leken då, vilka fördelar finns det där?
Lägre inköpspriser, lägre underhållskostnader, mer utrustning i förhållande till pris?

Inköpspriset är inte mycket lägre än en S60 eller S80 med de mindre motorerna i årsmodellen -99 till -01.
Det är en äldre modell, lite mittemellan 850ns råa stuk och S60/S80ns mycket mer bekväma kupé.

Du kan ju aldrig få lika mycket utrustning i en S70 som S60 eller S80, men den som finns är ju relativt enkel att själv göra vid, inte riktigt så mycket datasystem som i nyare.

Reservdelar är ju i en helt annan prisnivå, då S70, V70 och 850 delar mycket grejer.
S70n är ju "den sista" om man säger som så, i sin serie, alla barnsjukdomar är borta, i princip alla fel är tillrättade, vilket kan finnas kvar en del på tidiga S60/S80.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Fattig drömmare
123 Inlägg
20 januari 2009
Trådstartare
#26
s70 är inget alternativ för mig. den ser ju ut som en 850 o dom är sjukt gubbiga i mina ögon.

vad har ni annars för alternativ till lite sportiga bilar för max 50 000 kr?


Kanon..
1 473 Inlägg
Reservdansk
6 271 Inlägg
20 januari 2009
#28
da_Rayman skrev:
s70 är inget alternativ för mig. den ser ju ut som en 850 o dom är sjukt gubbiga i mina ögon.

vad har ni annars för alternativ till lite sportiga bilar för max 50 000 kr?

Jag skulle hellre påstå att S60 och S80 är gubbiga. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

4 822 Inlägg
20 januari 2009
#29
TurbOla skrev:
Jag skulle hellre påstå att S60 och S80 är gubbiga. wink

Finns snabba S60 med, här är polish S60 och den går rätt bra om man säger så.

http://se.youtube.com/watch?v=S2k_Ay8UX8I
Senast redigerat av Christian S (20 januari 2009)

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
20 januari 2009
#30
Rätt bra tryck i dom, men jag skulle vilja påstå att FWD är gubbigt wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
20 januari 2009
#31
da_Rayman skrev:
s70 är inget alternativ för mig. den ser ju ut som en 850 o dom är sjukt gubbiga i mina ögon.

vad har ni annars för alternativ till lite sportiga bilar för max 50 000 kr?

För 50 000 kan du ju få en skapligt fräsch Nissan 200sx S13 smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

74 Inlägg
20 januari 2009
#32
IceEyes skrev:
da_Rayman skrev:
s70 är inget alternativ för mig. den ser ju ut som en 850 o dom är sjukt gubbiga i mina ögon.

vad har ni annars för alternativ till lite sportiga bilar för max 50 000 kr?

För 50 000 kan du ju få en skapligt fräsch Nissan 200sx S13 smile

Nu ville han ju dock inte koka ris, utan köra traktor smile
Oops, såg vad det stog nu, men låter det stå kvar ändå, angående S13 så är väll det en j*vla skitbil rent ut sagt. Tycker då bara jag hör krångel med dem ( nu får jag väll varenda japan på mig )

S80 skulle jag välja
Mvh
Senast redigerat av TOOMPAA (20 januari 2009)

Reservdansk
6 271 Inlägg
20 januari 2009
#33
Christian S skrev:
TurbOla skrev:
Jag skulle hellre påstå att S60 och S80 är gubbiga. wink

Finns snabba S60 med, här är polish S60 och den går rätt bra om man säger så.

http://se.youtube.com/watch?v=S2k_Ay8UX8I

Säger inte emot dig, men störst effekt plockas ju ut ur 850. wink

Men ser fler S60 och S80s som körs runt av pensionärer, än 850s, även om det säkerligen var många pensionärsägda 850s för en sisådär 5-10 år sen.

Men 850 är ju idag en vanlig ungdomsbil, speciellt T5an är ju enormt populär.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Skogsmålare
630 Inlägg
20 januari 2009
#34
mina päron har en S80 -00 140hk.  Den är helt okej att köra + billig ligger på ca 0,9 blandad körning och kommer ner på 0,8 landsväg. Det är väl inget jätte drag i den men inte heller så man upplever den slö.

Dock ska man passa sig lite för de första modellerna av s80 de har haft ganska mycket problem med sin, Och då har den bara gått 5500 mil. 

Men allt som allt en trevlig bil som kan rekomenderas, men hade nog lagt pengarna på en 170hk + aut . Känns som S80 ska köras med automat.

Har inga erfarenheter av S60.


Sök