3346
Sök

Diverse frågor kring Volvo V-70 2,4T

5 Inlägg
23 januari 2009
Trådstartare
Heeeys' alla Gasglada,motorfreaks......osv.smilesmilesmile

-Sålde Järnsängen,åh köpte en beganad volvo V-70 2,4T  (en fd Polisbil) som är servad efter konstens alla regler.................. Och går faktiskt "Klockrent" bra!!!big_smilebig_smile

Min förundran å' mina frågor är,om de är någon som vet om dessa bilar är trimmade??? jaa' vet att den ligger på 200/Hk i orginal utförande,men vet ejj om dom byter ut turbon till den lite större 2,5T och chiptrimmar?? Och även om dom anpassar och om modefierar vxllådan??- för just trimmning??? Bilen har (automatlåda)

-De låter ju aif rimligt,att de byggs om för sitt ända mål!!  så som större generator för att klara all elektronik som de har,och som ovan nämnda för en bättre väghållning...........

-Info jag har fått,är att de trimmar +50/Hk ungefär....vilket skulle då sluta på 250-260/Hk................om de nu är korrekt??? Och att de om modifierar bilens bromsar,fjädringar,k-hämmare.........????  Men jag är osäker på att allt detta stämmer....så därför Nyfiken på om någon som vet.......eller hur ja får fram mer info??

-Tack! På förhand!smile

104 Inlägg
23 januari 2009
Kolla vad max laddtryck ligger på, där brukar man se om den är chippad eller inte.

v70 awd 2,5t -07
855R -97

2 982 Inlägg
23 januari 2009
kan du inte ringa till bilia alvik som t.ex servar polisens utryckningsfordon?
kolla med dem om tidigare jobb etc. bör finnas historik i deras dator om du anger regnr.

det är många som gissar o blabla bla den är trimmad etc..
men har hört själv från en kompis som är polis och rattar en V70 T5 att bilarna ÄR orginal och ej trimmade. men att vissa bilar är trimmade och detta är tydkligen lugnt då bilarna inte försäkras utav ordinarie försäkringsbolag utan försäkras hos kammalkollegiet.

men jag tror att det är en skröna. smile
Senast redigerat av Residence (23 januari 2009)

Sök