4644
Sök

Volvo 244 -79?

3 Inlägg
6 juni 2006
Trådstartare
hej jag tänkte hör med er gubbar och fruntimmer om vad man kan hitta på för nåt med min Volvo 244 från 79? jag funderar på att byta fronten och framskärmarna till nyare model t.ex 86 eller något. men vet ni något mer man kan göra på den? för att se lite häftigare ut? och nyare än vad den är =P hehe

okey =P men det är ju den fronten med rektangulära lyktor? så jag ska alltså behålla den fronten. Nya baklysena har jag redan på. Men det finns väl inte vitablinkers till den heller? eller?
okey så jag ska alltså fixa lite ´´rally`` stuk på det hela? det kan nog blir ganska bra tror ja. Men motorn då? kan jag göra något roligt med den? Det är en B21 med insprutning?
Senast redigerat av Ruben_Me_Tuben (7 juni 2006)

1 436 Inlägg
6 juni 2006
Nejnejnej, fronten är ju det ända balla med bilen. På med USA-blink och nya baklysena.
Trimma motorn rejält, i med bur och kör gladrallystuket.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Maizer
6 juni 2006
Vita blinkers, stänkskydd och nån vinge för att få till lite rallystuk wink Byt kam till den från -81 också smile

8 156 Inlägg
6 juni 2006
Som sagt innan... Ha kvar fronten. Vita eller rökfärgade blinkers. Sen tycker jag att du ska lackera hela bilen mattsvart wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök