3113
Sök

240 91a på med turbo?

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
24 januari 2009
#21
405 toppen har uttag för spridare i toppen, vilket du inte behöver när du ska använda LH 2,4. Så antingen får någon svetsa igen dom åt dig eller så monterar du din 530. Du kan ju också skaffa en 531 som motsvarar 405 toppen fast utan spridarhålen.


81 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
#22
AnderssonE30 skrev:
Jag håller med volvo__mannen där lite faktiskt. Sprutet kan ja förstå, men vet du inte ens vad en Lmm är så bör du läsa lite & skruva lite enklare varrianter innan du ger dig på att byta motor. Men har du nån som kan till hjälpandes hand då e det lugnt. Men i dina skor skulle jag aldrig ge mig på det helt själv utan lite kunskap. Blir lätt att projektet stannar. Mvh / Emil

läs allt först innan du svarar!!
jag vet va lmm är men viste inte förkortningen!!!

300 Inlägg
25 januari 2009
#23
plugga hålen å kör orginal insprut... körde lh 2.4 gl sprut på min hade tändguldbox å gl soppa box kunde ladda 1.5 bar utan spik..


119 Inlägg
25 januari 2009
#24
jag har sysslat med Rall,Folkrace,Streetrace under dom gångna åren. anser att jag kan EN DEL, men inte allt. är jävligt borta på TURBO men ska ändå para min motor med en dylik pjäs. så hur har jag tänkt då? turbokonvertera utan att kunna något om turbo. hur ska det vara möjligt? jo med risk för att bli IDIOT förklarad så fär jag väl fråga. Frågan är fri,det är svaren som varierar Och projekt har en fantastisk förmåga att stanna upp

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

344 Inlägg
25 januari 2009
#25
Marcus_89 skrev:
405 toppen har uttag för spridare i toppen, vilket du inte behöver när du ska använda LH 2,4. Så antingen får någon svetsa igen dom åt dig eller så monterar du din 530. Du kan ju också skaffa en 531 som motsvarar 405 toppen fast utan spridarhålen.

alla 405:or har inte spridarhål. har den inte det så e det ju bara att smecka dit smile


Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
25 januari 2009
#26
sunkmaster skrev:
Marcus_89 skrev:
405 toppen har uttag för spridare i toppen, vilket du inte behöver när du ska använda LH 2,4. Så antingen får någon svetsa igen dom åt dig eller så monterar du din 530. Du kan ju också skaffa en 531 som motsvarar 405 toppen fast utan spridarhålen.

alla 405:or har inte spridarhål. har den inte det så e det ju bara att smecka dit smile

Ok, där ser man smile


119 Inlägg
25 januari 2009
#27
spridarhålen i toppen är ju bara att lägg igen. en 50öring av den blanka modellen passar perfekt

det var bättre förr.. ju förr ju bättre

81 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#28
eller låta spridarna sitta kvar??
tändguldboxen vilken bil sitter den i??
Hörde me en kille som är duktig p volvo och han sa att man kunde köra med lmm på trycksidan, bara man inte laddar för mkt!!!

310 Inlägg
25 januari 2009
#29
Plugg till spridarhålen på 405 toppen finns att köpa på kg trimning annars. Ca 15kr/st.

Sen så kan ju TS tagga ner lite.


81 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#30
PH_ skrev:
Plugg till spridarhålen på 405 toppen finns att köpa på kg trimning annars. Ca 15kr/st.

Sen så kan ju TS tagga ner lite.

:/Tagga ner??

Nån som har oljeslangar till volvoturbo??
Behöver båda??

Med.lem
3 759 Inlägg
25 januari 2009
#31
Ges skrev:
PH_ skrev:
Plugg till spridarhålen på 405 toppen finns att köpa på kg trimning annars. Ca 15kr/st.

Sen så kan ju TS tagga ner lite.

:/Tagga ner??

Nån som har oljeslangar till volvoturbo??
Behöver båda??

Går det inte rör hela vägen fram till turbon?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

81 Inlägg
25 januari 2009
Trådstartare
#32
rör, slang jag vet inte exakt, men det är väll en in och en retur?? eller har jag fel?


Sök