DRIVREMMEN BORTTAGEN MEN EN LITEN LITEN RULLE/HJUL AV ALLLA SOM REMEN SITTER RUNT ÄR HELT PAJJ! =S
dEN SITTER HÖGST UPP TYP "BAKOM"MOTORN ELLER VAD MAN SKA SÄGA. SETT FRAMMIFRÅN. JAG KUNDE ENKELT MED HJÄLP AV ENDAST EN SKIFTNYCKEL SKRUVA BORT HJULET. DET ÄR DET MINSTA AV ALLA DOM HJULEN OCH ÄR CA 50MM2
Nån som vet vad det är eller heter? knöligt å beställa annars =P
nedan är själva händelsen som kanske inte behövs läsas eftersom jag fått svar på det mesta om just det
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hadde vart och stor handlat i går. och var påväg hem. då gick temp mätaren upp till max, och bilen
började koka. och innan vi stannat så på varnings diplayen kom det upp. "kontrolera fläktremm"
Även lampan "sheck engine" blinkar.
Sen kollade vi i motorn och nån remjävel hadde gått rakt av och bildat en stor dubbelknut nere i motorn.
Men i instruktions boken stog det bara att det fans en driv remm och den skulle vara strax över 2 meter lång. Vi ska köpa en nu i dag, men ska jag fråga efter en fläktrem som dispayen varnade för eller en drivremm som instruktions boken sa??
Den sitter på vänstersida brevid motorn och brevid luftfiltret.
Nån som vet exakt vad det är för rem, vart man kan köpa den en lördag och vad man måste göra för att byta.
Det är en 2,0t om det har någon betydelse.
Behöver verkligen ha ihop bilen tills på måndag.
Mvh Johan.