2799
Sök

dumpventil

jägaren
108 Inlägg
27 januari 2009
Trådstartare
Halloj. Jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig med de här. jag har just monterat dit en återcirkulerande dumpventil på min volvo 940 turbo men nu dör den varje gång jag kopplar o bromsar in. Det hände samma sak när ja hade öppen så nu har ja bytt men de blev inte bättre för de. Finns det någon där ute som kan förklara varför de blir såhär. behöver all hjälp jag kan få.
/Rickard

Gör Som Ford - Köp Volvo

1 353 Inlägg
27 januari 2009
har du provat o montera tillbaka tll org o se om de funkar? kan bero på många saker inte bara just dumpen.. tomgångsmotorn kan ha sagt upp sig eller liknande.. kolla även så att den håller stängt på tomgång(lossa slangen o justera medans den funkar som "öppern")

3 295 Inlägg
28 januari 2009
hoppas att du kopplade in åretcirkuleringen tillbaka till insugröret oxå, annars så blir det ju ingen skillnad, du kan ju ha en återcirkulerande som öppen oxå.

1 867 Inlägg
28 januari 2009
Det låter som en ventil som inte stänger på tomgång, då uppstår detta fenomen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

jägaren
108 Inlägg
28 januari 2009
Trådstartare
nej jag han aldrig byta tillbaka till orginalet. måste försöka fixa de imorn men jag vet absolut inte hur. Annars får ja helt enkelt byta tillbaka till orginalet igen. prövade iaf.

Gör Som Ford - Köp Volvo

Med.lem
3 759 Inlägg
28 januari 2009
En FAQ om dumpar skulle bespara garagets server mycket lidande tongue

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

5 710 Inlägg
28 januari 2009
Du har helt enkelt råkat ut för fenomenet:
"jag-tvingar-min-bil-med-dumpventil-fast-den-igentigen-inte-är-anpassad-för-att-ha-det"
För optimal funktion skall din bil ha en återcirkulerande ventil.

MVH Jonas
..............

Konsult
1 247 Inlägg
28 januari 2009
Har bilen återcirkulerande avlastningsventil från början kör man med en återcirkulerande avlastningsventil för bästa funktion...

Bara ett tips: Prova söka, är helt säker på att det finns fler trådar om det här..

/Kim

1 253 Inlägg
28 januari 2009
om man läser hans första inlägg så har han ju monterat en återcirkulerande. Skulle mer tro på attden måste justeras om den har sådan funktion

Lev livet nu innan det är för sent

Bonnatrimmarn
4 Inlägg
28 januari 2009
skulle tro att det kan vara enkla fel som slitna stift eller tänddelar, med det beter sig min Volvo så iaf.

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 januari 2009
Låser tråden, skriv en tydlig rubrik nästa gång så det framgår vad frågan gäller. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18176

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök