3518
Sök

kopplings problem.

212 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
hejsan, skaffa en 200sx igår och kopplingen krånglar på den.
när man har kört lite så blir det svårt att växla men det skrapar ingenting när man växlar.
När man står still å ska lägga i 1an så börjar den rulla framåt utan att växeln är i.
Och pedalen är trög upp igen när man kliver av.

nån som vet vad som kan vara fel, fråga gärna om mer info så ska jag ta reda på det.

kan bara vara att man ska lufta kopplingen? förra ägaren påstog det men..
och isf är det nån som vet var skruven till den sitter på en 200? eller är det bara att leta?
Senast redigerat av MysdressLarry (7 juni 2006)

www.rallyshop.se
551 Inlägg
7 juni 2006
KAn ju vara kopplingen som e kassa på den, det e nog inte så billigt.

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

Mental retard :D
98 Inlägg
7 juni 2006
MysdressLarry skrev:
hejsan, skaffa en 200sx igår och kopplingen krånglar på den.
när man har kört lite så blir det svårt att växla men det skrapar ingenting när man växlar.
När man står still å ska lägga i 1an så börjar den rulla framåt utan att växeln är i.
Och pedalen är trög upp igen när man kliver av.

nån som vet vad som kan vara fel, fråga gärna om mer info så ska jag ta reda på det.

kan bara vara att man ska lufta kopplingen? förra ägaren påstog det men..
och isf är det nån som vet var skruven till den sitter på en 200? eller är det bara att leta?

hade samma problem med min bil (volvo 850 glt) och det va urtrampningslagret som var på väg att gå gick ett tag sen sket det sig helt. kostade 6000 bytat o klart (inklusiver växellådspackning) byta den med om du ändå ska byta det andra. men om du bara ska lufta så skulle jag tippa på att den sitter i slutet på ledningen vid växellådan. lycka till

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

21 761 Inlägg
7 juni 2006
Man kan ju få ungefär samma symptom på vintern när det är mycket kallt. När man har startat motorn och släpper upp kopplingen med friläge i så vill bilen röra sig framåt lite.

MydressLarry: Tar kopplingen långt ner? Då kan det iof vara luftning som gäller, har dock aldrig haft hydraulisk koppling.

212 Inlägg
7 juni 2006
Trådstartare
hade en 900 turbo som kopplingen rasade på en gång. och då satt de i fel urtrampningslager på den och då var det exakt som det är nu så det är nog urtrampnings lagret. men jag ska testa å lufta det imorn.

Mental retard :D
98 Inlägg
8 juni 2006
MysdressLarry skrev:
hade en 900 turbo som kopplingen rasade på en gång. och då satt de i fel urtrampningslager på den och då var det exakt som det är nu så det är nog urtrampnings lagret. men jag ska testa å lufta det imorn.

ta det försiktigt så du inte förstör slavcylindern eller huvudcylindern bara annars kostar det det där lilla extra wink

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???

106 Inlägg
8 juni 2006
Det där känner jag igen. Att ägaren säger att det är bara o lufta kopplingen.
Jag har fått byta ALLT som har med koppling att göra på en Evo=(

---???---

Sök