3358
Sök

Omlackering av majestätisk Felicia

3 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
Undrar vad det skulle tänkas gå på att hellackera om en Skoda Felicia? Den har noll rost och inte en skada, vad jag vet om. Ulla-Karin har kört den vackert :)

Fred.
Magda

730 Inlägg
21 januari 2009
Om du varken har rost lr några skador, varför ska du lacka om den ? :S

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3

1 723 Inlägg
21 januari 2009
ring imorgon...

http://gulasidorna.eniro.se/rubriker/r1 … /stockholm

du har 60 st att välja på.

3 Inlägg
24 januari 2009
Trådstartare
YeahBitch skrev:
Om du varken har rost lr några skador, varför ska du lacka om den ? :S

Ställde en hypotetisk fråga om kostnad, behövs det djupa förklaringar?

falloutboy skrev:
ring imorgon...

http://gulasidorna.eniro.se/rubriker/r1 … /stockholm

du har 60 st att välja på.

Förlåt, trodde detta var ett forum där man kan diskutera diverse saker, men jag hade fel.

1 723 Inlägg
24 januari 2009
well... du kommer aldrig få ett bra svar här eftersom ingen av medlemmarna kommer att utföra jobbet.

807 Inlägg
25 januari 2009
räkna med minst 10 000kr. Sen finns det nästan inget tak på vad det kan kosta...  Men du kan alltid garagelacka den, kör mattsvart, vore coolt wink

I'd rather die like a man, than live like a coward

TACS Medlem
457 Inlägg
25 januari 2009
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 39&p=1
Kika där för hjälp, de är villiga att bistå med sina kunskaper. smile

falloutboy skrev:
well... du kommer aldrig få ett bra svar här eftersom ingen av medlemmarna kommer att utföra jobbet.

Och man får ju hoppas att falloutboy's cyniska tankesätt inte stämmer. För då skulle ju hela idén med ett forum fallera.
Om alla svaren på forumet var lögnaktiga och påhittade pga. att de inte tänker utföra arbetet själva (!) ... vad gör vi här om inte för att tipsa, hjälpa, lösa problem och bolla idéer? Har man vetskap om något är det väl självklart att man får dela med sig av dom utan att man måste kunna göra vad det är man själv svarar på?
Dvs. Även om man inte kan lacka själv, kan man ändå veta ungefär vad ett visst arbete kostar och därför tipsa om det!

>>Har man problem med bilen? Fråga inte på forumet efter vad det är! Svaren du får då är ju inte värd mer än kattpiss för alla fantiserar bara upp nåt.  Kolla gula sidorna, ring en verkstad, betala en mindre förmögenhet för att sedan upptäcka att det var en säkring som gått bara.<<  Nåt sånt du menar!?
Exakt vad "lögnaktiga" "User__001" kunnat tala om, om han med bilen bara fick ställa frågan här på forumet. Hade besparats ett dyrt verkstadsbesök i ett sånt fall ...

Ursäkta att jag blev väldigt Off Topic. Men blev bara förbryllad över falloutboy's dryga svar.
Men kika länken till tråden. Kanske finns nån insatt som kan svara bättre.
Senast redigerat av KingWS6 (25 januari 2009)

67 Inlägg
28 januari 2009
Tjenare Magda!
Ja det är svårt att säga men det ligger mellan 9-13 lök skulle jag gissa på, har dock ingen erfarenhet av lackeringskostnader osv... Hoppas det löser sig!
//Robban

-Volvo 244 De Luxe-

14 Inlägg
28 januari 2009
Hallåååå hjääälp....Är de nån här som e grym på lackering ??? big_smilebig_smile

13 Inlägg
28 januari 2009
Hej Magda,

Du kan få bilen omlackerad i samma kulör för 11000 kr och i valfri kulör för 15000 kr.
Lackering gäller hela bilen utom motorrum.

Hör av dig om du är intresserad.

74 Inlägg
28 januari 2009
Vad det kommer att kostar beror mycket på hur mycket underarbete du vill ha gjort och gör själv och vad du vill ha för färg och hur noga det är, lackade min bil själv i farsans garage för typ 400:- + arbetstimmar och sånt, man får vad man betalar för

Thorssa
28 januari 2009
Då det säkert finns 100 trådar som behandlar denna frågeställning så rekommenderar jag dig att använda sökfunktionen!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
28 januari 2009
Thorssa skrev:
Då det säkert finns 100 trådar som behandlar denna frågeställning så rekommenderar jag dig att använda sökfunktionen!

Mm och det är väl därför de som vet inte orkar svara här, för de redan gjort de ett par hundra gånger.

3 Inlägg
1 februari 2009
Trådstartare
Jag märker att det var en kontroversiell fråga jag ställde, intressant.

Oj, ett par hundra gånger? Jag ska skriva en allmän ursäkt på en gång, samtidigt som jag söker arslet av mig.
Det kallas multitasking f.ö.

Hursom, tack för alla svar, för det var faktiskt några som svarade, och svarade riktigt bra dessutom :)

/Magdalena
Senast redigerat av magdis (1 februari 2009)

Sök