3198
Sök

Direktinsprutning kontra vanlig insprutning?

4 586 Inlägg
15 november 2008
#21
Peppe90 skrev:
jorre83 skrev:
Peppe90 skrev:
Vadårå? Sen när har japanare kunnat göra bilar? Aldrig och kommer aldrig kunna heller...

jag åker nissan. japsarna ligger steget före när det gäller motorteknik

Bara skit. Tråkiga, fula, äckliga och plastiga. Känns inte som nå kvalité direkt.

det är garanterat mycket bil för pengarna samt en pålitlig bil. När blev en skyline. tråkiga, fula, äckliga,
Senast redigerat av jorre83 (15 november 2008)


3 354 Inlägg
15 november 2008
#22
o flera japanare såsom subaru o toyota.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

3 354 Inlägg
15 november 2008
#23
nu tillbaka till topic tycker jag.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

83 Inlägg
15 november 2008
#24
Kanske mycket bil för pengarna men inte mer. BMW har dem mest nöjda kunderna. Vad jag vet så är de tyskt...

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 november 2008
#25
jorre83 skrev:
jag åker nissan. japsarna ligger steget före när det gäller motorteknik

vilket påstående.....du kan inte generalisera att japanare på nått sätt leder hela motorutvecklingen kanske delar av den..

"International Engine of the Year Awards 2007”

Årets vinnare
Årets bästa motor alla kategorier - International Engine of the Year 2007
BMW 3-liter Twin-Turbo (335i)

Bästa nykomling
BMW 3-liter twin-turbo (335i)

Bäst bränsleekonomi
Toyota 1,5-liter Hybrid Synergy Drive (Prius)

Bästa prestandamotor
BMW 5-liter V10 (M5, M6)

Upp till 1,0 liter
Toyota 1-liter (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1)

1,0 till 1,4 liter
Volkswagen 1.4-liter TSI (Golf, Touran, Jetta)

1,4 till 1,8 liter
BMW-PSA 1.6-liter Turbo (MINI, Peugeot 207)

1,8 till 2,0 liter
Volkswagen 2-litre Turbo (Golf, Audi A3, A6, SEAT Leon, Skoda Octavia)

2,0 till 2,5 liter
BMW 2.5-liter (325, 525, X3, Z4)

2,5 till 3,0 liter
BMW 3-liters Twin-Turbo (335i)

3,0 till 4,0 liter
Porsche 3.6-liter Turbo (911)

Över 4,0 liter
BMW 5-liter V10 (M5, M6)

"Jag åker VW" tyskarna leder hela motorindustrin roll


83 Inlägg
15 november 2008
#26
MeloveGolf skrev:
jorre83 skrev:
jag åker nissan. japsarna ligger steget före när det gäller motorteknik

vilket påstående.....du kan inte generalisera att japanare på nått sätt leder hela motorutvecklingen kanske delar av den..

"International Engine of the Year Awards 2007”

Årets vinnare
Årets bästa motor alla kategorier - International Engine of the Year 2007
BMW 3-liter Twin-Turbo (335i)

Bästa nykomling
BMW 3-liter twin-turbo (335i)

Bäst bränsleekonomi
Toyota 1,5-liter Hybrid Synergy Drive (Prius)

Bästa prestandamotor
BMW 5-liter V10 (M5, M6)

Upp till 1,0 liter
Toyota 1-liter (Aygo, Yaris, Peugeot 107, Citroën C1)

1,0 till 1,4 liter
Volkswagen 1.4-liter TSI (Golf, Touran, Jetta)

1,4 till 1,8 liter
BMW-PSA 1.6-liter Turbo (MINI, Peugeot 207)

1,8 till 2,0 liter
Volkswagen 2-litre Turbo (Golf, Audi A3, A6, SEAT Leon, Skoda Octavia)

2,0 till 2,5 liter
BMW 2.5-liter (325, 525, X3, Z4)

2,5 till 3,0 liter
BMW 3-liters Twin-Turbo (335i)

3,0 till 4,0 liter
Porsche 3.6-liter Turbo (911)

Över 4,0 liter
BMW 5-liter V10 (M5, M6)

"Jag åker VW" tyskarna leder hela motorindustrin roll

Såja, där kom ju beviset smile Nån som förstår..

4 586 Inlägg
15 november 2008
#27
så vilken insprutningstyp ska man se upp för ? vad rekomenderar ni?


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 november 2008
#28
snacka om o bytta ämne dir bmw va bevisligen bättre än toyota nissan osv.på pappret tongue

hehe


1 893 Inlägg
15 november 2008
#29
jorre83 skrev:
så vilken insprutningstyp ska man se upp för ? vad rekomenderar ni?

Skall du köpa insprutning? Eller bil? wink
De flesta bilar äldre än 5 år har i bästa fall "multipoint" insprutning. Dvs en spridare i varje insugs kanal (En per cyl) Finns undantag, några AUDI som har riktig direkt insprutning, och sedan den ökända Mitsubitchi GDI motorn. Som för övrigt också sitter i Volvo S/V40 1.8i (Inte att förväxla med 1.8 utan "i" som har volvos egna vit motor.)

Du behöver inte se upp så mycket med typen av insprutning, som med vilken bil du köper...
Även GDI motorn fungerar ganska bra. Finns massor med bilar på gatorna som fungerar utmärkt, det är den lilla procenten som strular som ger dåligt rykte.

Om det sotar? är det fel på hela bilen? Eller räcker det att byta spridarna?
Vill man köra på 10% mindre bensin med samma motor effekt? (Direkt insp.) Eller vill man köra en bil som drar 10% mera? (Inte direkt insp.)

Felen är ju kända, så ut o provkör och var medveten om eventuella risker med framtida reservdels inköp.
Titta på vilken bil du vill ha och inte på vilket insprutnings system den har.


1 893 Inlägg
15 november 2008
#30
pattilatti2 skrev:
snacka om o bytta ämne dir bmw va bevisligen bättre än toyota nissan osv.på pappret tongue

hehe

Och detta har med topic "Direktinsprutning kontra vanlig insprutning?" att göra hur?


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
15 november 2008
#31
Kristian_V skrev:
pattilatti2 skrev:
snacka om o bytta ämne dir bmw va bevisligen bättre än toyota nissan osv.på pappret tongue

hehe

Och detta har med topic "Direktinsprutning kontra vanlig insprutning?" att göra hur?

alla trådar spårar..

kul när nån lägger fram fakta istället för alla dessa oändliga gissningar..


1 893 Inlägg
15 november 2008
#32
pattilatti2 skrev:
alla trådar spårar..

kul när nån lägger fram fakta istället för alla dessa oändliga gissningar..

Klar de gör. wink
Jag gjorde bara ett försök att rikta upp tråden lite. Inte kul o gå in i en tråd med rubik insprutning o hamna i en pajkastning om tyskar i japsar. O nu är det ju jag som är OT.! hmmlol


Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
62 Inlägg
15 november 2008
#34
Kristian_V skrev:
jorre83 skrev:
så vilken insprutningstyp ska man se upp för ? vad rekomenderar ni?

Du behöver inte se upp så mycket med typen av insprutning, som med vilken bil du köper...
Även GDI motorn fungerar ganska bra. Finns massor med bilar på gatorna som fungerar utmärkt, det är den lilla procenten som strular som ger dåligt rykte.

Om det sotar? är det fel på hela bilen? Eller räcker det att byta spridarna?
Vill man köra på 10% mindre bensin med samma motor effekt? (Direkt insp.) Eller vill man köra en bil som drar 10% mera? (Inte direkt insp.)

Felen är ju kända, så ut o provkör och var medveten om eventuella risker med framtida reservdels inköp.
Titta på vilken bil du vill ha och inte på vilket insprutnings system den har.

Ganska så stor del av GDi motorerna har detta problem, kanske inte märks från början kommer senare....

1 893 Inlägg
15 november 2008
#35
vw_johan skrev:
Ganska så stor del av GDi motorerna har detta problem, kanske inte märks från början kommer senare....

Tänker inte dividera i all evighet om just GDI motorerna, annat än att de tillverkas fortfarande och folk köper dem. (De går snålt.)
Frågan löd "Direktinsprutning kontra vanlig insprutning?"
Pros: (+) Lägre förbrukning, högre effekt.
Kons: (-) Spridarna sitter utsatt. = kan medföra dyra reparationer.


42 Inlägg
1 februari 2009
#36
Beklagar att behöva framföra nyheterna till er japslovers out there, men det har inte tillverkats bilar alls sedan 1993, då volvo la ner sin 240 serie. Även om japs bidragit med en del sedan dess, så är japs inte bil, det är ett rullande el-fel i ett moppechassi.

204 Inlägg
1 februari 2009
#37
Andreas_Forsman skrev:
Beklagar att behöva framföra nyheterna till er japslovers out there, men det har inte tillverkats bilar alls sedan 1993, då volvo la ner sin 240 serie. Även om japs bidragit med en del sedan dess, så är japs inte bil, det är ett rullande el-fel i ett moppechassi.

en poäng har du allt big_smiletongue



Sök