3597
Sök

Vad säger besiktningen?

8 Inlägg
22 maj 2005
Trådstartare
Ska på besiktning imorgon, och undrar om de brukar ha något att säga om bredden på fälgarna o däcken? Har 245 bak o 225 fram nu, hade väl förr 185. Eller bör man slänga på de gamla i all hast?

Lite pengar? sov mindre jobba mer!

173 Inlägg
22 maj 2005
Inte kan dom klaga på de?! så länge dom godkända i mönster å sitter innanför skärmkanten så e de Lugnt!!/Goffe

1 489 Inlägg
22 maj 2005
Ja dom får inte gå utanför skärmkanten. Men jag hade då satt på dom gamla innan besiktning.

• Även den starka måste ta i när han skiter

202 Inlägg
22 maj 2005
Egentligen så är det väl så idag att dimensionen som står i regbeviset är det enda du får ha. Där brukar också stå alternativ och allt annat är inte godkänt.

Detta har nåt med EU och "Helhetsgodkännandet" av fordonet att göra. Har iofs aldrig hört att någon blivit underkänd på besiktningen med lite annorlunda däck eller så men jag tror reglerna är som jag sagt ovan.

Man nog att våga köra en tjejbil :)

Moderator+
1 081 Inlägg
22 maj 2005
Klart du kan få på det, men 90% av alla gubbar på SBP bryr sig inte ett dyft. Så länge däcken inte sticker utanför skärmkanter då.

mvh

Vem jag?

9 Inlägg
23 maj 2005
Egentligen så kan man strunta i vad som står i regbeviset om bilen är en 87:a eller äldre.Man får ha vilken dimension man vill så länge däcken inte sticker utanför skärmkanterna.

**Supras 4-ever**

Golfen
128 Inlägg
23 maj 2005
jag vet en som besikta bilen me 295 40 ,, dom sa inget angående det och dom stack ut lite det beror på vem du har,,

Köpte bilen helt orginal. Då mina planer är att den ska vara klar innan månaden är slut kan vara rätt svår men man ska alltid ge de en chans

draminbil.nu
1 382 Inlägg
24 maj 2005
oftast säger dom inget även om däcken sticker ut.. det gör dom ju på min.. fast är det nån sur en får man åka hem och slänga på lagliga och åka å visa upp dom..

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
30 maj 2005
Gör så här!!! Gå in på  www.vr6.nu   Klicka på "däckberäkning" i listan till vänster, skriv in  original övers o sedan önskat däck nedanför så ser du... aaah, läs själv!!!!!!

Sök