3392
Sök

Vilket fjädermärke är "bäst"?

170 Inlägg
3 februari 2009
#21
Saab900Racing skrev:
har H&R på min bil. Väldigt nöjd.

Kan inte annat än hålla med. Har kört med dessa fjädrar nu i 2000 mil och är bus nöjd.

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu

Auditok
169 Inlägg
3 februari 2009
#22
Har på båda mina audibilar kombinationen Bilstein stötdämpare med H&R fjädrar. Urquattron är som en go-cart och a4an är helt okej för att vara en gammal diesel kombi wink


1 827 Inlägg
3 februari 2009
#23
steifan skrev:
KG skrev:
"Försämrad hjulgeometri"?
Vad betyder det, att hjulen bli trekantiga? tongue

Hjulgeometri är ett samlingsnamn på toe-in/out, camber, caster m.fl.
Då har du lärt dig nått nytt i år också wink

Detta är det lilla. smile Toe och camber kan du fortfarande reglera ganska enkelt, det är dock värre när tex länkarmarna både uppe och nere pekar uppåt i vilande läge, samt att då kommer rollcenter vara åt helvete.

Men vad gör man inte för att få åka lågt? smile

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two

12 086 Inlägg
4 februari 2009
#24
TheDeadDorkster skrev:
Bästa tipset är att du köper fjädrar och dämpare från en och samma tillverkare. Dessa saker är tillverkade att fungera ihop.

Vi pratar inte om avancerade datakomponenter, vi pratar pure stål och mekanik o lite hydralik tongue
De är ingen rymdscience bakom stötfjädrar.. spec inte på en 740.

Det finns väl ett ganska lågt utbud på sänkfjädrar till 740, så köp de som folk köper mest. Nått kilen på Mekko verkar ju rekomenderat.

Dieselgypsy
538 Inlägg
4 februari 2009
#25
Skippa polyurethan. och satsa på original! Jag lovar dig att du kommer ångra det inom ett par år. Jag hade powerflex i framvagnen på golfen och efter enbart 3000 mil och lite mindre än 2 år var dom redan mjuka! Var tvungen att pressa in nya bussningar i länkarmarna eftersom det hade blivit glapp i dom!

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna


Sök