3940
Sök

Dra strömkabel i en Passat 02:a?

3 Inlägg
16 oktober 2005
Trådstartare
Någon här som dragit in en strömkabel i kupén till skuffen som kan dela med sig av lite erfarenheter
och framförallt vart man ska dra in den smidigast.

//aOslund

767 Inlägg
3 februari 2009
Väcker tråden då jag har samma fundering:)

Random Hero
4 047 Inlägg
3 februari 2009
Jiimpa skrev:
Väcker tråden då jag har samma fundering:)

satan vilket trådlyft tongue men de lättaste e o ta en bra ficklampa o leta efter ställen o dra kabeln, om du har el uttag för kupevärmare är den smidig o dra brevid lr vid rattstången

Dog food lid. Backwards

VW Ägare
1 011 Inlägg
3 februari 2009
Fruktansvärt jobbigt på dessa bilar. tro mig jag vet. Håller på att bygga på en sådan nu.

Du får antingen välja ta där vajern till huvlåstet går. Eller så finns det ett genomföringshål vid rattstången. Problemet är bara att det är trångt som jag vet inte vad. Man måste gräva fram hålet inifrån och sedan ha en metallpinne som är ca 70 cm långt man trycker genom hålet och så långt tills du ser pinnen nästan framme vid framlampan. Sen får man fästa kabeln på pinnen och sen bara dra.

Jobbigit som fan men det går. smile

Lycka till.

Vill du ha vidare detaljer så lägg ett PM till mig så får du mitt nummer. Lättare att beskriva via telefon än via Forum.
Senast redigerat av Eberlund (3 februari 2009)

Henrik Eberlund

474 Inlägg
3 februari 2009
JAg byggde i en sån för inte så länge sen & ja tyckte inte det va några problem att hitta en genomföring till motorutrymmet..Har ni kollat ordentligt? Finns ju även en genomföring bakom handsfacket har jag för mig som är för när man monterar motorvärmare på dom..

Lycka till

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

Yellow bug!
1 640 Inlägg
3 februari 2009
Den absolut enklaste genomföringen är att dra bort locket till styrboxen, sitter framför förarplatsen längst upp i motorutrymmet, sen väck med plasten under ratten, hur lätt som helst, dragit alla kablar där smile

Sen bara lyfta tröskelpanelen lite och trycka in kabeln där och så dra bakåt smile

Dragit 4 kablar bak, och x antal in genom genomföringen så kan det där nu big_smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

767 Inlägg
3 februari 2009
Får prova och se om det går få ordning på det big_smile

VW Ägare
1 011 Inlägg
3 februari 2009
Edil_ skrev:
Den absolut enklaste genomföringen är att dra bort locket till styrboxen, sitter framför förarplatsen längst upp i motorutrymmet, sen väck med plasten under ratten, hur lätt som helst, dragit alla kablar där smile

Sen bara lyfta tröskelpanelen lite och trycka in kabeln där och så dra bakåt smile

Dragit 4 kablar bak, och x antal in genom genomföringen så kan det där nu big_smile

Knasig_Racer skrev:
JAg byggde i en sån för inte så länge sen & ja tyckte inte det va några problem att hitta en genomföring till motorutrymmet..Har ni kollat ordentligt? Finns ju även en genomföring bakom handsfacket har jag för mig som är för när man monterar motorvärmare på dom..

Lycka till

Men det där är ju ingen sport....tongue

Mycket möjligt att det finns andra vägar. Eftersom de hade dragit kupevärmarkabeln de håller som jag beskrev så trodde jag det var den enda vägen att gå. Krånglig var den iallafall men det gick. smile

Henrik Eberlund

982 Inlägg
3 februari 2009
inte lättare och gå ut o kolla ist för att göra ännu en värdelös tråd

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
3 februari 2009
Beeenny skrev:

Suck.. om alla tänkte som du så skulle forumet dö ut på nolltid..

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Yellow bug!
1 640 Inlägg
4 februari 2009
Beeenny skrev:

Men för fan, ett forum är väl till för att hjälpa folk, det är väl liksom meningen? yikes

Har du kollat i en Passat någon gång, det är faktiskt inte det lättaste att hitta en ordentlig genomföring, fick själv fråga efter hjälp big_smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

61 Inlägg
4 februari 2009
Bakom handsfacket sitter en genmförnig,bredvid pollenfiltret.
PAssa på och byt pollenfilterhuset,dom läcker in vatten där.(om det inte redan är bytt).
MVH

982 Inlägg
4 februari 2009
Edil_ skrev:
Beeenny skrev:

Men för fan, ett forum är väl till för att hjälpa folk, det är väl liksom meningen? yikes

Har du kollat i en Passat någon gång, det är faktiskt inte det lättaste att hitta en ordentlig genomföring, fick själv fråga efter hjälp big_smile

ägt 2 st..drog där de gick

Dieselgypsy
538 Inlägg
4 februari 2009
Enklaste metoden (precis som jag också använde) var vid styrboxen som alla andra säger. På andra sidan drog jag lågnivåkablarna. Dock måste du faktiskt dra ut ett par timmar så du lär dig tekniken för att plocka ut baksätet och alla 50-11 paneler som krävs för att kunna stoppa bort kablarna.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

371 Inlägg
4 februari 2009
Precis som det föreslagits i tråden så är någon form av metallstång ett bra hjälpmedel. Själv använder jag mig av ett gammalt antennspröt tongue

Beeenny skrev:
Edil_ skrev:
Beeenny skrev:

ägt 2 st..drog där de gick

Bra att du är så duktig då. Se till att för helvete inte fråga efter något när du behöver hjälp sedan bara.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

Sök