3403
Sök

tokvarvar??! 320i

164 Inlägg
10 juni 2006
Trådstartare
tjenare.. jag har en 320i års 86 jag har precis köpt bilen. så jag gick igenom den lite snabbt innan köpet å upptäckte en insugsläcka i en luft slang.. jag köpte bilen å åkte hem och byte slangen men då går den inte under 2000rpm på tomgång.. å efter en stund såg jag att det va ett borrat ett hål i olje locket så jag bytte det( blå crom smile men då resulterade det i att den inte går under 3000 rpm på tomgång.. vad jag vet så är det väll själv inställande tomgång på den??
uppskattar all hjälp jag kan få:)

hej svejs

582 Inlägg
10 juni 2006
är du säker på att det inte ska vara hål i locket?? vissa bilar har en ventil till vevhusventilationen som sitter i ventilkåpan eller oljelocket och det är bara ett litet hål på 3-4 mm. annars låter det som tjyvluft vid insuget.. prova med en blomspruta! perfa att leta tjyvluft med, det sörplar rejält när vattnet hittar läckan! men går det inte att skruva ner grundtomgången??

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

164 Inlägg
10 juni 2006
Trådstartare
nej dett e ett hål på 2 cm i omkrets STORT HÅL.. jo jag har letat efter grund tomgångs skruven eller hur man gör... nån som vet vart man hittar den.. enligt bmw ska den sitta under instrumentbrädan.. men vardå under instrumbrädan???

582 Inlägg
11 juni 2006
förmodligen en juster skruv till gaspedalen om dom säger det!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

164 Inlägg
11 juni 2006
Trådstartare
på gaspedalen? låter inte lite långsökt..  jag har jue kollat så att inte gasen ligger på.. fast vid troteln

Sök