2984
Sök

Hjälp montera turbo på 240 gl och besikta den sedan

12 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
hej jag har nu en 240 gl -88 och vill montera turbo på den är det svårt att få igenom den på besiktningen med det elelr måste jag vänta till efter besiktningen med det?
tack på förhand mvh piskhoff
ps vet ej om jag placerade tråden rätt

864 Inlägg
8 februari 2009
Det går inte att få den besiktningsbar...Det går inte att göra hemmabyggda motorer gatlagliga

12 Inlägg
8 februari 2009
Trådstartare
okej tack

12 086 Inlägg
8 februari 2009
Tuffhaggman skrev:
Det går inte att få den besiktningsbar...Det går inte att göra hemmabyggda motorer gatlagliga

Går visst de, på 75or smile

Ja är ingen expert på volvos gamla motorer men hur svårt är de o bygga om din motor så de ser ut som en turbo orginal? isf är de väl bara att besikta som motorbyte, men den måste ha 3vägsrening. ev fixa ett motornummer från en nyare turbomotor om de skulle behövas

Lr så kan du skaffa nummer och papper från en -75a och fuska om bilen till en 75a och helt plötsligt får du göra lite vad som hällst .
Senast redigerat av JapMax (8 februari 2009)

118 Inlägg
10 februari 2009
lägg ner det du för ska du få det att funka måste du ha turbons insprut för det originala matar för lite bränsle den kommer bara hacka å spika för dej

539 Inlägg
10 februari 2009
bygg på:P, är inte värre än å ta bort lite grejjer dagen innan bes. tar ju inte lång tid då man vet vad som ska bort:P

Sök