NITROUS skrev:
Gizzmo89 skrev:
du måste sätta dit en kamremmsspännare från Golf 2 typ en 94 eller nått, och du ska ha en 136 kuggars rem har jag för mej. Har för mej att du kan köpa en som är till en Diesel opel ... plus du måste byta det nedre kamremsdrevet på motorn till ett med rundkugg går att ta från tex b230fk, plus du måste byta det stora kamremsdrevet på motorn till ett rundkugg där med..går att ta från samma motor eller från 16v topp
Lättast e att ta kolvarna från en 16v och sedan svarva 2mm gropar i dom så får du 16v turbo kolvar
har gjort detta ingrepp ett par gånger... e stor skillnad på motorn efter detta
spännrulle från golf 1 diesel
146 kuggars rem
vevaxeldrevet måste du ta från en 16v då de är bredare än från vanliga 8v
Så va det med rullen och remmen ja
men man kan använda den smale remmen med ...om man inte får tag på ett 16v nedre drev....
Och du kan inte använda dina kolvar eftersom du inte har några ventiluttag i dina org kolvar...men det kan du fräsa om du ska behålla dina egna....dock e det lättare att bara skaffa 16v kolvar
BMW - Äkta kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland,
En tysk bil går aldrig sönder, den kan bara tillfälligt upphöra att fungera....