3158
Sök

Tips; långfärd?

182 Inlägg
22 februari 2009
Trådstartare
Vad rekomenderar ni för däcktryck? sprillans nya sommardäck, fullastad bil med 5 pers i.
hur pass högt tryck kan jag ha för att optimera bränsleekonomin utan att förstöra däcken?

398 Inlägg
22 februari 2009
Glöm inte kolla så du inte har hunbajs på skorna för det stinker förjävligt och i värsta fall får du göra rent pedalerna

Däcken klarar nästan hur mycket som helst det är fälgarna som är problemet ,och 2,5bar brukar vara lagom
Senast redigerat av Pierre-na (22 februari 2009)

Alla är idioter tills dom bevisat motsatsen!
Hörs man inte syns man inte, syns man inte finns man inte!

Thorssa
22 februari 2009
bollen1986 skrev:
jag skulle rekommendera att man stannar 1 gång per timme iaf så man år sträcka på benen också (kan räcka med varannan timme)

samt att man har nån mer som kan köra så att man kan byta förare efter ett tag

Herregud då skulle man ju aldrig komma fram! 1 stopp var tredje-fjärde timme brukar jag nöja mig med, desto längre jag kört, desto tätare stopp.

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 februari 2009
kimish skrev:
Vad rekomenderar ni för däcktryck? sprillans nya sommardäck, fullastad bil med 5 pers i.
hur pass högt tryck kan jag ha för att optimera bränsleekonomin utan att förstöra däcken?

Jag skulle börja med att byta däck.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 februari 2009
sommardäck... hmm

1 297 Inlägg
22 februari 2009
assistansförsäkring, telefonnummer dit samt telefon. Sen behöver du inte tänka nå mer smile

37 Inlägg
22 februari 2009
Det viktigaste sätt på vinter däcken

Forummoderator
9 299 Inlägg
22 februari 2009
ewrs skrev:
caromania skrev:
sommardäck... hmm

Där sa du något som jag av någon anledning inte reagerade på.

Det är snö! På med vinterdäcken! Ni riskerar ju andras liv också. Tänk på det.

Tack! Någon som faktiskt läser vad man skriver. wink

1 814 Inlägg
22 februari 2009
tänk på att så fort temperaturen sjkuner till 5 plusgrader och neråt räknas vägen om vinterväglag, det behöver itne vara någon snö alls.

5 198 Inlägg
22 februari 2009
Vad jag inte förstår... Är folk rädda för vinterdäck ? bits dom ? eller vad är felet..

Muttley
22 februari 2009
gamlingen skrev:
Vad jag inte förstår... Är folk rädda för vinterdäck ? bits dom ? eller vad är felet..

de kanske inte har råd;) för dyra sommardäck vettu.

57 Inlägg
23 februari 2009
Fuckface skrev:
Fyll bilen med spolarvätska, bensin (m. extradunk ifall att), en liter olja och ett glatt humör... Då kommer ni fram utan några som helst problem! Varken extradunken, fulla behållaren spolarvätska eller oljan lär nog behövas, men det är bra att ha... I värsta fall!

Annars kör bara lugnt och sansat så kommer ni fram på en tank! smile

70 mil på en tank? Pytt! ja får fan tanka pickupen två ggr på den sträckan. undra om de e vaising på insprutet? tongue

* Nothing Beats Cubic Inches *

Kanon..
1 473 Inlägg
23 februari 2009
Som sagt, du funderar över däckstryck o annat skit du ska kolla, men att du har sommardäck på bilen mitt i vintern har du inte funderat på att det är käpp jävla rätt åt helvete..?
Vad gör ni när ni kommit halvvägs o det helt plötsligt börjar snöa, eller när ni sovit ett par dagar i stugan o ska hem o det snöat?

182 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
kimish skrev:
Hej.
Vi är ett gäng som ska åka bil 70 mil till en stuga i skåne, vad ska jag tänka på innan vi åker?
Däcktryck, olja. hjälp mig med flera livsviktiga saker och saker som kanske underlättar resan smile
har en saab 9-3 -01 aero

självklart så åker vi i sommar, vem fan hyr stuga i ett slaskigt skåne när man har 1 meter snö här?

Bajsapa
316 Inlägg
23 februari 2009
packa med några flak bärs till polarna. o sen lite shyst musik

870 Inlägg
23 februari 2009
kimish skrev:
kimish skrev:
Hej.
Vi är ett gäng som ska åka bil 70 mil till en stuga i skåne, vad ska jag tänka på innan vi åker?
Däcktryck, olja. hjälp mig med flera livsviktiga saker och saker som kanske underlättar resan smile
har en saab 9-3 -01 aero

självklart så åker vi i sommar, vem fan hyr stuga i ett slaskigt skåne när man har 1 meter snö här?

Varför hyr man stuga här nere ändå? roll

Random Hero
4 047 Inlägg
23 februari 2009
Nismo89 skrev:
kimish skrev:
kimish skrev:
Hej.
har en saab 9-3 -01 aero

så man kan skratta lite åt skånes dialekt smile, ne men här uppåt i mitten av sverige e de inte vidare drag, förutom sthlm o så. o skåne har ju en fin kust o så smile

Dog food lid. Backwards

870 Inlägg
23 februari 2009
DusanMandick skrev:
Nismo89 skrev:
kimish skrev:

så man kan skratta lite åt skånes dialekt smile, ne men här uppåt i mitten av sverige e de inte vidare drag, förutom sthlm o så. o skåne har ju en fin kust o så smile

Hehe de e ju bara att lyssna lite på Johan Glans lol
Jo man tänker nog inte på de när man bor en km ifrån stranden cool
Senast redigerat av Nismo89 (23 februari 2009)

Jävel
2 018 Inlägg
23 februari 2009
Jag körde 50 mil me epan utan att göra ett piss, tankade några gånger bara. Så tror nog att din nya saab håller för 70 mil:P min duett är en 66a wink

You got to risk it, to get the biscuit :)

Körv
3 535 Inlägg
23 februari 2009
kimish skrev:
kimish skrev:
Hej.
har en saab 9-3 -01 aero

Det är ungefär lika dumt som att göra en tråd om en liten resa som man ska göra i sommar.

Truckdriving Man

Sök