3652
Sök

Värdre på Saaben?

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
#1
Mest lite av nyfikenhet.

Men vad tror ni att Saaben kan vara värd ?

Saab 99 Turbo -80
14,400mil på mätarn
13 ägare
Ovanliga Airflow kjolpaketet med skärmbreddare
Riktigt fin skick, nylackad för några år sedan
Suttier överdragsklädsel på, så gott som nytt inne!
Rätt fri ifrån rost, inget synligt. nån litet hål under, som ska lagas i sommar.
Trimmad motorn, runt 250hk just nu.

Vad tror ni? Nyfiken i vad de gamla 99 turbos står i.

Mvh: David

Avstängd
914 Inlägg
26 februari 2009
#2
99_turbo skrev:
Mest lite av nyfikenhet.

Men vad tror ni att Saaben kan vara värd ?

Saab 99 Turbo -80
14,400mil på mätarn
13 ägare
Ovanliga Airflow kjolpaketet med skärmbreddare
Riktigt fin skick, nylackad för några år sedan
Suttier överdragsklädsel på, så gott som nytt inne!
Rätt fri ifrån rost, inget synligt. nån litet hål under, som ska lagas i sommar.
Trimmad motorn, runt 250hk just nu.

Vad tror ni? Nyfiken i vad de gamla 99 turbos står i.

Mvh: David

Oj ja du, kan inte säga exakt men den e värd MKT

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

236 Inlägg
26 februari 2009
#3
E en sån bil som de e skitsvärt att sätta värde på. Men för en riktig SAAB-nörd som är ute efter en sådan bil så kan den ju gå för jäkligt mkt pengar! smile

huh?
10 427 Inlägg
26 februari 2009
#4
Kör den på Träffpunkt 70  och Träffpunkt 80 i maj respektive september och hör med Saab-entusiasterna big_smile

(Edit: Kolla bild 5 på Träffpunkt 70-länken wink)
Senast redigerat av steifan (26 februari 2009)


Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
#5
Jo den kan ju det. Tyckte mest det va kul o höra vad folk tyckte. Såg en på blocket, den gick för runt 45-50 000kr yikes Fast den va helt org.

Vet inte hur mycket min sänks för att den är trimmad. Har 2 org motor till så.
Airflwo kjolarna kanske sänker för vissa, men höjer för mig.

Mvh: David

Gödseldräng
4 529 Inlägg
26 februari 2009
#6
sen 13 ägare och 14k mil troligen skruvad mätare
men man vet ju aldrig det är vad jag tror
och nylackad me desutom


1 217 Inlägg
26 februari 2009
#7
lätt 20lapp. förmodligen mer om du hittar rätt köpare


Varningar: För många..
2 552 Inlägg
27 februari 2009
#8
Den är nog värd en hel del. 99 turbo är ju en ganska udda fågel idag, och att den bara rullat 14k mil (om det nu stämmer) sänker ju inte värdet direkt.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
27 februari 2009
#9
helt säker på att du skulle få så mkt mer för den än tex 9000 t 900 t

men som de tidigare har sagt svårt och säga men sj hade jag nog spart den kul och ha lite udda modeller big_smile


1 199 Inlägg
27 februari 2009
#10
Hade den varit strikt original så hade du nog fått en 40-50 tegel för den, men tyvärr drar Airflowpaketet ner priset, då det ej är original utan kom först senare. Sen att motorn är trimmad är ju inte ett plus det heller. Om det är B-motorn du trimmat så kommer du snarare förlora på att du trimmat. Då B-turbomotorer är väldigt svåra att reparera samt att hitta delar till, men även för att de tyvärr lätt går sönder om de inte servas nitiskt. Att den är trimmad gör ju då inte saken bättre. Sen att vissa detaljer är fel på bilen, tex grillen, fälgar samt för att inte tala om avsaknaden av dekaler.

Skulle jag vara spekulant så skulle jag kunna sträcka mig till en 20 000 kr, inte en krona mer.
Senast redigerat av master_lars (27 februari 2009)


Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
#11
Nej, jag ska inte sälja den. Satt och fundera vad den kan vara värd smile

Själv tycker jag att Airflow kjolarna höjer, ger bilen en mycket snyggare utseende mot org.

Jag har inte sett nåt större fel på B-motorn? Svår att reparera?. Tycker det är en riktigt bra motorn! Låg komp, dubbla kamkedjor. Tycker den håller riktigt bra!

Vilka dekaler är fattas? Fälgarna vet jag, men tycker att inca fälgarna inte är snygga nånstans, och mycket snyggare med svarta fronten. Har en ny org front liggandes så..

Org motorn till bilen står jämte bilen. Har sammanlagt 3 B-turbomotorer. Orginal motorn trimmar inte. Tog en av de som jag hade ståendes och bygger om. Så jag kan hissa i org motorn med org låda igen om jag vill.

//David

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
#12
Team-Adolfsson skrev:
sen 13 ägare och 14k mil troligen skruvad mätare
men man vet ju aldrig det är vad jag tror
och nylackad me desutom

Jag tror fakiskt inte det. Har besiktning papper ifrån 88 tror jag, nåt där. Vem skruvar den innan det ? För efter 88 så stämmer varje bes med miltalen.

//David

228 Inlägg
28 februari 2009
#13
master_lars skrev:
Hade den varit strikt original så hade du nog fått en 40-50 tegel för den, men tyvärr drar Airflowpaketet ner priset, då det ej är original utan kom först senare. Sen att motorn är trimmad är ju inte ett plus det heller. Om det är B-motorn du trimmat så kommer du snarare förlora på att du trimmat. Då B-turbomotorer är väldigt svåra att reparera samt att hitta delar till, men även för att de tyvärr lätt går sönder om de inte servas nitiskt. Att den är trimmad gör ju då inte saken bättre. Sen att vissa detaljer är fel på bilen, tex grillen, fälgar samt för att inte tala om avsaknaden av dekaler.

Skulle jag vara spekulant så skulle jag kunna sträcka mig till en 20 000 kr, inte en krona mer.

B motor svår reparerad ?!? nu pratar du i nattmössa tyvärr....

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
#14
Racing_ skrev:
master_lars skrev:
Hade den varit strikt original så hade du nog fått en 40-50 tegel för den, men tyvärr drar Airflowpaketet ner priset, då det ej är original utan kom först senare. Sen att motorn är trimmad är ju inte ett plus det heller. Om det är B-motorn du trimmat så kommer du snarare förlora på att du trimmat. Då B-turbomotorer är väldigt svåra att reparera samt att hitta delar till, men även för att de tyvärr lätt går sönder om de inte servas nitiskt. Att den är trimmad gör ju då inte saken bättre. Sen att vissa detaljer är fel på bilen, tex grillen, fälgar samt för att inte tala om avsaknaden av dekaler.

Skulle jag vara spekulant så skulle jag kunna sträcka mig till en 20 000 kr, inte en krona mer.

B motor svår reparerad ?!? nu pratar du i nattmössa tyvärr....

Håller med. Riktigt bra motor tycker jag, lätt skruvat.

//David

228 Inlägg
28 februari 2009
#15
99_turbo skrev:
Racing_ skrev:
master_lars skrev:
Hade den varit strikt original så hade du nog fått en 40-50 tegel för den, men tyvärr drar Airflowpaketet ner priset, då det ej är original utan kom först senare. Sen att motorn är trimmad är ju inte ett plus det heller. Om det är B-motorn du trimmat så kommer du snarare förlora på att du trimmat. Då B-turbomotorer är väldigt svåra att reparera samt att hitta delar till, men även för att de tyvärr lätt går sönder om de inte servas nitiskt. Att den är trimmad gör ju då inte saken bättre. Sen att vissa detaljer är fel på bilen, tex grillen, fälgar samt för att inte tala om avsaknaden av dekaler.

Skulle jag vara spekulant så skulle jag kunna sträcka mig till en 20 000 kr, inte en krona mer.

B motor svår reparerad ?!? nu pratar du i nattmössa tyvärr....

Håller med. Riktigt bra motor tycker jag, lätt skruvat.

//David

Ja, jämför man B motor mot en av dagens motorer så är dem betydligt lättare o skruva med.. smile
Då jag inte gör annat än o skruvar med Bmotorer på helgerna så kan det iofs bero på det, lättskruvat wink //Christensen

Man schulle kansche scjhöpa sig en schaab ;)

499 Inlägg
28 februari 2009
#16
Du får ju inte sälja pärlan.

Hittar du rätt köpare kan du nog få en 30k i alla fall!

/Fredrik


Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
#17
Racing_ skrev:
99_turbo skrev:
Racing_ skrev:

B motor svår reparerad ?!? nu pratar du i nattmössa tyvärr....

Håller med. Riktigt bra motor tycker jag, lätt skruvat.

//David

Ja, jämför man B motor mot en av dagens motorer så är dem betydligt lättare o skruva med.. smile
Då jag inte gör annat än o skruvar med Bmotorer på helgerna så kan det iofs bero på det, lättskruvat wink //Christensen

Kan bara hålla med tongue

Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
#18
Hellquist skrev:
Du får ju inte sälja pärlan.

Hittar du rätt köpare kan du nog få en 30k i alla fall!

/Fredrik

Ne ska inte sälja den än tongue Ska ju dra dig först wink

//David

499 Inlägg
28 februari 2009
#19
99_turbo skrev:
Hellquist skrev:
Du får ju inte sälja pärlan.

Hittar du rätt köpare kan du nog få en 30k i alla fall!

/Fredrik

Ne ska inte sälja den än tongue Ska ju dra dig först wink

//David

Du kan ju alltid drömma wink


Renault spec "Electromekaniker"
109 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
#20
Hellquist skrev:
99_turbo skrev:
Hellquist skrev:
Du får ju inte sälja pärlan.

Hittar du rätt köpare kan du nog få en 30k i alla fall!

/Fredrik

Ne ska inte sälja den än tongue Ska ju dra dig först wink

//David

Du kan ju alltid drömma wink

Är det nån som har pratat om drömmar wink hehe.. Jo men vi fårse du smile

//David


Sök