3582
Sök

Dumpventil på V50

134 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
Tjenna är det nån som har prövat att koppla dumpventil på en volvo v50 T5? hur blev det då?

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 december 2008
Turbolatt skrev:
Tjenna är det nån som har prövat att koppla dumpventil på en volvo v50 T5? hur blev det då?

Det sitter redan en original på V50 T5 smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

134 Inlägg
12 december 2008
Trådstartare
torpis skrev:
Turbolatt skrev:

Det sitter redan en original på V50 T5 smile

Går det att bytta ut den då? och är det svårt??

134 Inlägg
13 december 2008
Trådstartare
????

Forummoderator
10 576 Inlägg
13 december 2008
Dansken- skrev:
Turbolatt skrev:
????

Självklart går det att byta dump, men det ska vara till en annan återcirkulerande dump, för med en öppen lura du ME9 motorstyrsystemet. Frågan är om det är värd besväret. Om syftet är att få mer dumpljud, kan du ju prova med ett öppet filter.

precis, lägga 2500kr på att bilen garanterat går sämmre...  känns inte riktigt som rätt i måna ögon.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

14 Inlägg
27 februari 2009
skriver lite sent här kanske, men har iaf nyss satt i ett öppet kn filter och dumpen låter mycket roligare nu orginaldumpen asså smile  låter inte så jättemycket men de e bara skönt tycker jag iaf smile

273 Inlägg
1 mars 2009
chippar du den så kommer det låta ännu trevligare wink

kevlar_soul
1 mars 2009
http://www.jbraceparts.se/produkter.htm de har allt för att du ska lyckas med din installation!

230 Inlägg
1 mars 2009
Nej gå inte på det och köp en öppen dump till en v50!, det fungerar ännu sämre till s40N och v50 bilarna än vad det gjorde för dom äldre s40 modellerna!

Återcirkulerande är det som gäller isof. Jag har det på min och det fungerar alldeles utmärkt!
Och som många nadra säger, så skulle jag varmt rekomendera ett öppet filter om du vill ha lite mer dump ljud...(jag har öppet K&N på min och det låter riktigt gött)  ;-)

Sök