2449
Sök

Tävling!! Tävling!! ämne: S2

677 Inlägg
17 juni 2006
Kolla hur tändstiften ser ut när den har slagit ifrån så där. Kan ju faktiskt va så illa att dom är vita.
Det låter mycket troligt att det spikar. Då kan ju även större IC och högre oktantal i soppan göra en del. Men soppamängden är väl första åtgärd.
Antar att du kör på 98Oktan?

Hur trimmad är den?

Dr. Turbo
459 Inlägg
17 juni 2006
soppatrycket säger ju inget om nu inte din verkstadsmek var ute å körde bilen och kollade soppatrycket under ladd

84 Inlägg
17 juni 2006
Trådstartare
mekanikern var ute och körde bilen och kontrolerade soppatrycket samtidigt.. jag kör med 98. enligt han jag köpte bilen av så skulle det vara ett 280 chipp.. den har ju fungerat bra tidigare för den förra ägaren men problemen uppstog när en slang gick sönder.. efter det så har den börjat bråka..

Audi Fantast
18 Inlägg
17 juni 2006
Verkar vara lmm tycker jä då..  klarar inte läsa av rätt mängd luft som motorn drar in vid gaspådrag, ger för litte bensin och du får ett ryck.. då går motorn i nöd, och fungerar inte som den ska föran du har raderat dom fel som är där.. forsök det du.. om du har en beg skulle nog va bra, kostar fan 5000 ny..

Koppla in tryckgivarn oxå.. annars blir laddtrycket helt fel.. tråkit om motorn blir skrot pga för högt laddtryck..
Senast redigerat av Nörskn (17 juni 2006)

If it ain't custom, it ain't cooool

84 Inlägg
17 juni 2006
Trådstartare
aa kanske det.. är det någon som har en beg lmm jag kan få låna wink kompisen hade problem med sin lmm i sin s2a men där var den var helt pajj tydligen.. iallafall så hade bilarna inte samma symtom men jag vet ju som sagt inte.. det kanske är lmm´en.?

SRT4 2,4T & 9000 2,3T
272 Inlägg
17 juni 2006
Prova koppla bort lmm:en och kolla om den går lika dåligt.

/Gormanz

SAABlare
190 Inlägg
17 juni 2006
haha  ja gör de big_smile

Mja Mjo! Så kan de gå!

106 Inlägg
18 juni 2006
Soppan hänger med ganska långt på dom bilarna.
Är den chippad så kan du ta bort kontakten till magnetventilen.

---???---

208 Inlägg
19 juni 2006
hmm, den går ner på nödladd låter de som. En kompis hade en s2a en gång i tiden som hade ett dylikt problem. Hans vevhusvent. höll inte tätt. Testa provtrycka venten och kolla om de läcker någonstans smile

lycka till!

84 Inlägg
19 juni 2006
Trådstartare
okey.. jag har provtryckte men inte just ventilen kanske.. det där ska jag kolla upp mvh //johan

674 Inlägg
20 juni 2006
det är wastegaten johan! ge mej ölen nu!

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.

Sök