3639
Sök

Turbo till 900

66 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
Jag har en 900 som jag är extremt nöjd med. Går som en klocka, är helt nyservad, skattad, besiktigad, tvättad, tankad. Allt! big_smile

Det enda som jag känner är att den kanske är i slöaste laget. Det är en 900S. Kan jag stoppa in en turbo i den och chippa den? Om jag kan det. Vilken typ av turbo kan jag stoppa in? Vilken som helst från 900, 9-3, 9-5?

Skulle ju vara enklast att köpa en ny 900T men är så nöjd med den jag har och det känns som jag har hittat en riktig guldgruva i denna billiga bil som jag använder som pendlingsbil.

Med.lem
3 759 Inlägg
8 mars 2009
Ballerina skrev:
Jag har en 900 som jag är extremt nöjd med. Går som en klocka, är helt nyservad, skattad, besiktigad, tvättad, tankad. Allt! big_smile

Det enda som jag känner är att den kanske är i slöaste laget. Det är en 900S. Kan jag stoppa in en turbo i den och chippa den? Om jag kan det. Vilken typ av turbo kan jag stoppa in? Vilken som helst från 900, 9-3, 9-5?

Skulle ju vara enklast att köpa en ny 900T men är så nöjd med den jag har och det känns som jag har hittat en riktig guldgruva i denna billiga bil som jag använder som pendlingsbil.

Du är medveten om att slänga in en billys i micron är inte samma sak som att turbokonvertera en bil...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

66 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
haha, nä, det är det jag hör mig för om nu big_smile

76 Inlägg
8 mars 2009
Ballerina skrev:

lättast är väl o byta hela motorn?smile

saaaaaaaaaab<3

Vw trimmare
2 995 Inlägg
8 mars 2009
lundan_89 skrev:
Ballerina skrev:

lättast är väl o byta hela motorn?smile

byta hela bilen är lättast...

Saab älskare!
4 597 Inlägg
8 mars 2009
byta bil var inte intressant, så kanske en turbomotor, med härva så ska de väl gå smort? big_smile men jag kan inget om de så kan inget hjälpa tongue

Mvh Patrik

66 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
ja, att byta hela bilen vore jättelätt. men att hitta en lika fin som den jag har nu till ungefär samma pris tror jag blir svårt. tänkte om det bara var att koppla på turbon ungefär :p

Med.lem
3 759 Inlägg
8 mars 2009
Ballerina skrev:
ja, att byta hela bilen vore jättelätt. men att hitta en lika fin som den jag har nu till ungefär samma pris tror jag blir svårt. tänkte om det bara var att koppla på turbon ungefär :p

Nej det är ett jävla jobb om man vill få det att fungera bra.

66 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
ok, då är det inte att tänka på med andra ord. inte när man är noob iaf.

66 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
vad kan man i mitt fall då göra för att få lite mer klös under huven?

Med.lem
3 759 Inlägg
8 mars 2009
Ballerina skrev:
vad kan man i mitt fall då göra för att få lite mer klös under huven?

På en sug?
Egentligen ingenting...

Iaf inte utan seriösare ingrepp. Tyvärr...

2 164 Inlägg
9 mars 2009
Billigast är väl att sälja bilen och köpa en turbo bil.

MVH

Darth Vader
1 644 Inlägg
9 mars 2009
billigast, enklast, lagligast och framförallt bäst är ju att sälja och köpa nytt.

Braaaaap?

Sök