hej funderar på att köpa nån bil nu till sommaren och istället för an vanlig 740 kanske en 780 tycker dom e skitfina men hur e det med delar m.m e det samma som till tex 740 det mesta eller?
Håller med att 780 inte e så billig. Men den e betydligt roligare och köra än de fula och tråkiga 740/940. Om man hade tagit nyare Volvo så skulle jag ta 960. Jag har inte sett många 780 köra på gatan.
Skulle isf försöka hitta en bertone med 16v turbo motor. För vad jag vet så är det väl prv6:an? i dom flesta och den är ju mindre populär.
jo skaffa en sån isåfall prv v6:an e inge vidare bra har ja hört! men 780 e nog grymma bilar! sku sj. villa ha en, vet inte hur de är med delarna men om du skaffar 16 ventilers turbo motorn så till den ska du nog få delar men vet inte med det andra
japp multilink bakaxel sitter på är bra driver på båda hela tiden men svårt i kurvor hoppar typ fram:( och plåtdelar är inte lätt att hitta och dom som finns är dyra.. som till 960 typ=dyrt.. det är ju en lite lyxigare volvo om man säger så..
bara för att det sitter multilink på behöver den ju inte vara diffad, det är dom ju iaf inte på 760... å PRV 6an som sitter i 780 är den uppgraderade modellen (B280E eller F) som inte har alla sjukdomar som B28E har...
å vill inte häller säga att modellen är den snyggaste, men livet är ju inte fulländat innan man ägt en 780
xoff haha sant.. joo jag vet att dom e lite dyra men tycker dom e skitfina kul o ha nåt lite ovanligt.. nästan alla har väl v6:an hade bara tänkt ha den o glida i inta rejsa massa tycker karrossen e fin speciellt inredningen kanske ser den lite skum ut i frpnten men jag gillar den..
alla svensksålda 780 har 6an. importbilar kan finnas med antingen bensin 6an, turbo 4an eller en turbodiesel 6a (främst italiensålda bilar hade dieselmotorn). årsmodell 88 och framåt hade multilink bakvagn och nivåreglering bak (= svindyra dämpare bak). i övrigt ligger slitdelarnas priser på 760 nivå. modell unika delar ligger givetvis något höre i pris. men så är det väl med alla lite mer ovanliga modeller. satsa på en av de sista årsmodellerna då alla barnsjukdomar hunnit åtgärdats
30.000 känns billigt ändå eftersom den e så fin men det kanske hade vart ett bra köp.. va tror ni?
jo den där verkar ju riktigt bra den! va månne de e för motor i den där då? tycker du ska ringa och höra på den! och åka och provköra! verkar ju va i gott skick den där!
30.000 känns billigt ändå eftersom den e så fin men det kanske hade vart ett bra köp.. va tror ni?
Den där såg ju inte så tokig ut. Inga farliga mil på den heller. -87 var väl sista året med stel bakaxel. Fördelen med den är väl att det blir billigare att laga om det går sönder. Och om bilen är utrustad med nivåreglering, så går det att byta ut dom dämparna mot konventionella dämpare när det nu blir dags för det = mycket billigare (dämpare för nivåreglering ligger runt 3000kr stycket). Vågar nästan svära på att det sitter en 6a i det exemplaret. Just för att vagnen är svensksåld. Slår man på regnr på vägverkets hemsida står det att bilen är avställd för övrigt.