4200
Sök

SAABen immar igen hela tiden...

18 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
När jag ska köra iväg med bilen när det är dåligt väder ute så är rutorn på innsidan igen dimmade.
Torkar jag av rutorna så ser jag hyffsat men det immar igen riktigt snabbt. Vet någon vad problemet kan vara? Riktigt jobbigt att man inte ser något när man ska köra iväg ^^

Kanske hamnade i fel forumsdel, moderatorerna får gärna fixa om dem vill.

Tack i förhand //Marcus

BioPower by MapTun
238 Inlägg
8 mars 2009
Dax att byta kupéfiltret..

Maptun #3 BioPower Inviduell

(none)
1 725 Inlägg
8 mars 2009
Detta problem hade jag på min nuvarande 9-3:a i somras. Det tog bara någon månad så gick min generator till ACC:n sönder. Men hoppas inte det är detta som sker för din del.

Men du kanske bör kolla upp ditt värmepaket å se så allt är tätt genom att göra ett ACC-test. (Vet inte vad de heter mne)
Senast redigerat av Braather (10 mars 2009)

--Lev i går som det vore i morgon--

1 210 Inlägg
8 mars 2009
kolla ac som Braather säger men ävne byta kupe filtret...

18 Inlägg
8 mars 2009
Trådstartare
oj vad snabba ni var ^^ Då kommer ju nästa fråga, vart på ett ungefär sitter kupéfiltret i en 900?
Tack för svaren smile

(none)
1 725 Inlägg
8 mars 2009
Konnyckel skrev:
oj vad snabba ni var ^^ Då kommer ju nästa fråga, vart på ett ungefär sitter kupéfiltret i en 900?
Tack för svaren smile

Är inte 100, men har för mig att de sitter under högra vindrutetorkaren under den skyddsplasten som sitter längst med rutan. Rätta mig om jag har fel :S

--Lev i går som det vore i morgon--

1 210 Inlägg
8 mars 2009
sök på stcs forum... men ingången sitter vid torped en gummislang.. kan ju kolla där och se vart de hela tar vägen... smile

5 089 Inlägg
8 mars 2009
på min bil så vart bekymmret att så fort man satte på lite värme så immade rutorna igen direkt..
Detta berodde på att det värmekylet som sitter inne i kupén, längst in bakom instrumentpanelen, läckte. lyft på mattorna och känn ifall det är blött på golvet.

\Lindgren

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
10 mars 2009
HÅl på en slang till värmepaketet var de för mig.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

18 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Så nu har jag varit ute å skruvat ner hela bilen känns det som, kupéfiltret satt under vänstra torkbladet, sen inne bakom instrumentpanelen hittade jag oxå ett filter men kunde inte få ut det... nån somvet var det är för filter?

Bäst i värla
150 Inlägg
10 mars 2009
Funkar fl'a'kten 'o'verhuvudtaget? smile

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
10 mars 2009
Luktar de konstigt i bilen? för isf kan de vara att värmepaketet läcker glykol behöver inte vara stort läckage utan bara precis så de immar igen rutorna, de var de på våran citra..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

18 Inlägg
10 mars 2009
Trådstartare
Ska kolla imorgon bitti när jag drar till plugget.

18 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
han blev lite ledsen idag när jag stängde av fläkten, då började han imma lite smått. vad kan detta nu vara? o.O

29 Inlägg
11 mars 2009
För mig låter det som att ACn är kass. Vi hade samma provblem på en volvo v70 på jobbet då var det något med ACn som var trasigt.

Ett generellt tips är att ALDRIG stänga av ACn för att det bildas en del vätska i ett kärl som det i sin tur rostar hål på om man har ACn avstängd. Varför det blir så är för att när ACn är av så avfuktas det inte korrekt vid dett kärl utan det blir en pöl som bildar rost.

Ett tips är att du tar in bilen till en AC firma som får kolla på det innan det blir dyrt!

Mvh,
Cristian Nilsson

18 Inlägg
11 mars 2009
Trådstartare
ska forska vidare om det där, tack så mkt smile

Sök