3409
Sök

Volvo 855r läge o köpa eller ej

1 798 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
gillar inte t-gul alls

isåfall t-röd eller annan mörk färg som denna

men antar att en röd eller gul är det de flesta vill ha

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

1 798 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
men anses en r vara mindre värd om den inte är gul eller röd

998 Inlägg
21 februari 2009
T-Gul är ju mer udda om man säger så tillverkades bara 2500st.
Jag själv tycker inte den är mindre värd bara för den är grön eller röd eller vit.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

1 134 Inlägg
21 februari 2009
Jag tycker T-gul är rätt balla men då får man ju lite sämre prestanda i orginal. Den där -97 verkar ju vara ok skick men 49 är kanske lite dyrt. Det är en privatimport och är verkligen den där mörkgråa en  orginal färg på 850R? Trodde det bara fanna röd och svart 1997. ( Cerisegrön, Vit och Grön importbilar)

Rätta mig om jag har fel smile Fast som LordLife redan har sagt du får mycket bil för pengarna.

På mitt inlägg blev du väl inte mycket klokare wink Men om jag skulle köpa 850R nu skulle jag vänta tills jag hitta en fin Röd 855R Sv-såld med bra historik. (Blir alltid dyrast när man säljer)

Edit Läste nu att det fanns en grå färg också.
Senast redigerat av LotusJPS (21 februari 2009)

1 798 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
du menar att man får mer för en röd svensksåld vid försäljning men den lär ju kosta mer o köpa med antar jag. Den billigaste röda svensksålda ja hittar kostar lite mindre men har gått 28.

Denna har gått 24500. Dock tycker inte ja att import är någon nackdel egentligen om den har all den dokumentation som denna verkar. Skruvad de kan lika gärna en svensksåld vara. De fanns någon prutmån vid snabb affär

Dock finns de ju några st de gör de

finns ju en som är trimmad men bäst o köpa en original antar jag
Senast redigerat av fredde85 (21 februari 2009)

1 134 Inlägg
21 februari 2009
fredde85 skrev:
du menar att man får mer för en röd svensksåld vid försäljning men den lär ju kosta mer o köpa med antar jag. Den billigaste röda svensksålda ja hittar kostar lite mindre men har gått 28.

Denna har gått 24500. Dock tycker inte ja att import är någon nackdel egentligen om den har all den dokumentation som denna verkar. Skruvad de kan lika gärna en svensksåld vara. De fanns någon prutmån vid snabb affär

Dock finns de ju några st de gör de

finns ju en som är trimmad men bäst o köpa en original antar jag

Denna importen verkar ju vara rätt bra, papper finns. Ja en sv-såld bilar får man alltid mer för vid försäljning (finns få undantag dock) men den kostar ju som sagt mer vid köp. Den här -97 verkar inte ju vara trimmad vilket också är bra big_smile Kan säkert vara ett bra köp, var bara noggrann när du kollar på bilen. Kolla om mätarställning stämmer och om kamrem är verkligen bytt, etc.

I Svenska BMW M5 klubben finns det ju en kille som vet nästan allt om alla bilars skick. Så du kan ju kolla med Nordic-R om det vet något om bilen.

1 798 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Jo ja funderar på hur ja ska göra har dock lite många bilar nu dock. Dock kör ja ju endast rwd brukar tröttna på fwd dock är de inte så många gånger man ligger o kör på ställ i en rondell på sommaren.

Ja tycker nästan de kan va roligare me en lite ovanligare färg alla är ju nästan röda.

Dock är de ju något fel me abs bromsarna på den

dock nyligen besiktad o godkänd.

vet du vad den användaren heter som vet allt om alla bilar

1 134 Inlägg
21 februari 2009
fredde85 skrev:
Jo ja funderar på hur ja ska göra har dock lite många bilar nu dock. Dock kör ja ju endast rwd brukar tröttna på fwd dock är de inte så många gånger man ligger o kör på ställ i en rondell på sommaren.

Ja tycker nästan de kan va roligare me en lite ovanligare färg alla är ju nästan röda.

Dock är de ju något fel me abs bromsarna på den

dock nyligen besiktad o godkänd.

vet du vad den användaren heter som vet allt om alla bilar

Hehe vet vad du menar wink köp en M5 Touring då big_smile Riktigt fin bil.

Tyvärr ingen anning.

151 Inlägg
21 februari 2009
Du får mer betalt för en t-gul eller en t-röd det är dom färgerna som är eftertraktade på R-bilarna, Abs felet kan kanske vara så enkelt att abs kransen som ditter på drivaxeln har så mycket skit på sig att det inte finns någon krans kvar, bara att rengöra isf. Tycker priset på den du visade var lite högt med tanke på import och abs fel MEN den verkar vara väl omhändertagen och värderar du en fräshare bil än snittet så kanske det kan vara ett bra köp trots allt.

Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...

1 798 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
jo jag ska fundera på det det ska jag men som sagt de flesta fwd ja brukar ha brukar ja tröttna på. När ja körde 525an i snö idag kom ja verkligen fram till varför jag föredrar rwd kankse inte bättre framkomlighet men bra mkt roligare.

Så är de ju den att den är importerad 00 så har säkert gått i salt visst rostfritt på utsidan är de kanske men grejer sitter fast som fan. Den lyxen har ja på mina två bmws som gått på gotland ej rost samt sitter inte fast som fan som de gör på saltbilar
Senast redigerat av fredde85 (21 februari 2009)

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
21 februari 2009
Varför blandar man in andra hands värdet så fort man vill köpa en bil? om jag hittar en bil som jag verkligen fastnar för å gillar så köper jag, det är ju fan jag som skall trivas med bilen, inte ägaren efter mig...

jag skulle ju aldrig få för mig köpa en bil jag inte vill ha bara för att jag får mer för den sen... samma sak som att jag röker i bilen det första jag gör, ja vadå? just nu är det ju min bil, å är jag rökare klart som fan att jag röker i den, nästa ägare skiter jag blanka fan i... det är ju som jag säger jag som skall trivas med bilen, det är ju jag som har den just nu, så e det bara...

Biltokig
870 Inlägg
15 mars 2009
LordLife skrev:
T-Gul är ju mer udda om man säger så tillverkades bara 2500st.
Jag själv tycker inte den är mindre värd bara för den är grön eller röd eller vit.

T-Gul är väl egentligen 850 T-5R från 95?
Då byggdes nämligen 2500 gula, 2500 svarta & 2500 gröna.

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
15 mars 2009
R-volvorna är väldigt bra och praktiska bilar, samt väldigt mycket prestanda för pengarna. Men som du sa själv så har vi det där med FWD wink Tycker nog du ska kolla om du hittar en fin M5 E34 Touring istället, en handbyggd samlarbil som börjar bli riktigt ovanlig.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök