Skaffa en 6 växlad låda från 9-3ss disel och sen smidda kolvar så ska de inte vara några bekymmer. Men kom ihåg de som föregående skrev. Nått kommer alltid att gå sönder. Bara att ha de i beräkningen.
Beror på ur fan folk kör, farsan här kört saab turbo sedan 1984, strippen,bankörning you name it! aldrig rasat en låda. Och JA bilarna har varit trimmade.
Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
kör man med skallen. undviker att crossväxla så håller det ganska okej i lådorna. jag 2007 med 290hk nånting i min viggen. sedan år 2008 så körde jag hela säsongen med 364.2hk och 579.9 nm med original viggen låda. jag hade nog satsat på större bromsar än fetare växellåda först .
Skaffa en 6 växlad låda från 9-3ss disel och sen smidda kolvar så ska de inte vara några bekymmer. Men kom ihåg de som föregående skrev. Nått kommer alltid att gå sönder. Bara att ha de i beräkningen.
MVH
F
tror inte att det är helt bolt on, behöver säkert fixa till några fästen. Vet att Gazer här på forumet satte i en F40 låda i sin bil och han behövde modofiera lite. skicka ett PM till honom o fråga, han är duktig.
mvh Victor
Mitt nya projekt, Brother Edition "Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
Calibrans f28 låda håller bra. Läste förut på stcs att en del opel meckare hävdar att lådan pallar med ca 400 hk odiffad och 700 hk med en diff i. Finns en del saabar med mycket mos i med den lådan, så tydligen håller den bra.