4049
Sök

Liter förbrukning på en 6,2L diesel

9 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
ska byta bil och funderar på en chevrolet silverado -90 med en 6,2L diesel men var ligger förbrukningen på en sådan? nån som har erfarenhet? bilen kommer att användas som vardags bil

Smålänning
7 887 Inlägg
19 mars 2009
Brular dra mellan 1 - 1,3 liter per mil oavsett last och väglag smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

260 Inlägg
19 mars 2009
twin_cam skrev:

Räcker verkligen det...?

2 182 Inlägg
19 mars 2009
mackyfr skrev:
twin_cam skrev:

Räcker verkligen det...?

Ja

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

9 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
mm det låter ju lovande. kör ju en 740 glt nu som drar typ 1,4 skit billigt ju... enda nackdelen med silveradon e att den kostar 5000 i skatt,, men en 90:a med lite fetare fälgar o sänkt för 30papp e väl helt okej? kommer bild imon:D
Senast redigerat av crazy_bert (19 mars 2009)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
19 mars 2009
Om det är okej vet jag inte, är den 2wd så visst då kan den få vara sänkt. Att sänka 4wd bilar (personbilar undantaget) borde vara staffbart...

Jaja skämt åsido, ungefär den mängden diesel drar dom nog. Men som sagt, du kan lasta typ vad som helst o den drar inte så mkt mer ändå. Och så orkar dom ju lite... Är bilen bara okej så kan väl det priset funka. Lyssna så inga missljud finns i motorn och den går ordentligt, och automaten växlar som den ska. (6.2:or har ett par svagheter som inte är billiga att reparera)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

9 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
japp den e 2wd.. tackar för tipset

Smålänning
7 887 Inlägg
19 mars 2009
Som sagt om bara motorn går som den ska och inte för mer oväsen än en diesel brukar så går den läänge om du sköter oljebyterna smile Gärna en skvätt tvåtaktsolja i tanken då och då för att smörja pumpen mer också... Vi i sverige har så jäkla dålig diesel sad

Sen kan du laga 740in och sälja den smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

9 Inlägg
19 mars 2009
Trådstartare
mm han sa att det va en lite läcka någon stans i bränsle systemet så att den blurrade lite ibland hade oxå dött helt någon gång.. men man har ju inte tummen mitt i handen så det tåls ju att undersökas, det e bara det att man aldrig kört diesel innan
Senast redigerat av crazy_bert (19 mars 2009)

Sök