3496
Sök

Hur sänker jag lättast CO-halten iför ombes

28 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
som frågan lyder. min bil gick inte igenom pga för hög CO-halt finns det nått sätt att sänka den just under bes.

sattsa på dig själv.....runka i motvind

378 Inlägg
22 mars 2009
en flaska k-sprit i tanken.

// KimpaaBooY

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
22 mars 2009
Och ser till att motor är riktigt varm, ofta man vänta på sin tur ute, motor hinner att kylla ner och det första dom gör är att kolla CO halten.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

3 Inlägg
22 mars 2009
de finns olika sätt. vissa säger de är bra me K-sprit. men de e inge å rekomendra. se till att bara ha lite bensin i bilen. om du har t,ex 10 liter bensin i bilen. tanka ca 20 liter etanol. kör runt och hoppa som en kåt kanin på en åker. nja, kanske inte så illa. men så de blandas lite. sen är de bara å tanka fullt med bensin efter bes. så tar inte motorn nån direkt skada av etanolen (etanol är torrare än bensin. så torkar ur packningar osv snabbare)

28 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
tack för tipsen ska testa etanol tror jag

sattsa på dig själv.....runka i motvind

Byggare Behm
562 Inlägg
23 mars 2009
alain skrev:
Och ser till att motor är riktigt varm, ofta man vänta på sin tur ute, motor hinner att kylla ner och det första dom gör är att kolla CO halten.

Va ? Det första ?  Inte häruppe iaf, dom kollar hela bilen i hallen, åker ett par testvarv för att få bilen varm sen kollar dom avgaserna... alltså sist.
Dom gasar rätt duktigt, mina bilar hinner bli varma iaf.

Slå i ett par liter E85 är det enklaste, byta olja och luftfilter kan räcka på en gammal bil.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

259 Inlägg
23 mars 2009
aspen 2takts bensin funkar kanon. slå i en sådan dunk så borde de gå. har själv testat på 3 bilar och samtliga funkade det på.

Lökare
128 Inlägg
23 mars 2009
Varför inte fixa felet som ger dig hög CO halt istället?

Sök