3143
Sök

Hur kan man dölja chiptrim??

Xenoholic
2 559 Inlägg
28 mars 2009
Till alla er som skriver att han ska "ta bort chippet / byta box". Hur många är det egentligen som har den gamla boxen kvar liggandes hemma? Inte jag i alla fall. Är det inte så att man antingen programerar om, eller gör ett byte mot en omprogramerad box?

Ang att han inte vill att nån ska märka nåt så kan det ju vara så här: Killen har fått bilen om han lovat att inte "pilla med den", farsan ska ta den till service för att han jobbar där intill eller nåt liknande (obs bara spekulationer, vet ej vem killen är)

Till ladda_     : Testa o lossa nån vakumslang o se hur den går.
Senast redigerat av Aerocombi (28 mars 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

689 Inlägg
28 mars 2009
Jag provkör efter varje service och har provkört chippade bilar, men de är inget man bryr sig om.. de är väl kul för kunden om han chippat den, men inget man noterar på något sätt tongue

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
28 mars 2009
På sevice så provkör dom bara för o kolla så den går bra, så inte det blir misständningarn eller nåt. Effekten bryr dom sig inte om. Vi brukar få in många trimmade bilar på volvo men det gör inget vi bara servar dom som vanligt, eller så kan du säga att dom inte ska provköra den. Kommer du typ en kvart försent efter att bilen e klar så är det mycket möjligt att dom har provkört även om du har sagt nej.

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

Förjaevle Brao
555 Inlägg
28 mars 2009
ladda_ skrev:
bumpe skrev:
Plocka loss slangen/hålet som går mellan MV och fria luften/insug innan turbon. Plugga slangen/hålet på lämpligt sätt så kommer den att gå på grundladdtryck men inte varna för att magnetventilen är trasig.
Skulle den nu gå lite för slött på grundladdtryck kan du göra ett litet hål i pluggen så höjs laddtrycket lite.

Omvänd pystrimming ungfär...
Om datorn varnar för att laddtrycket är för lågt får någon som vet mer om VAG svara på. Borde inte göra det på en så gammal bil...

EDIT: Är nyfiken på varför det inte får märkas på service jag med...

Vad menar du med MV ??

Det får helst inte synas på service eftersom ja, mina föräldrar inte vill att jag ska chippa och tar säkert tillfället i akt att se till att de möjligen kollar efter chippning alternativt provkör det direkt innan eller direkt efter service... det är mitt problem.... sad

Är de din bil gör du vell som du vill??  cool

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
28 mars 2009
Änna dags att säga ifrån o klippa navelsträngen här va ?
Du e 18+ och är rädd för att dina föräldrar "ska upptäcka dig" , Hör du inte hur dumt det låter ??
Inte för att vara den som e den men denna tråden tog nog hem dagens pris.  roll

C H E V R O L E T <3

Sök