3445
Sök

Lackering?

15 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Undra hur många grader det måste vara i garaget för att man ska kunna lacka bilen??

Jag Gasar Tills Det Rasar ;)

417 Inlägg
11 februari 2008
över 15 i alla fall om det ska härda ordentligt... Sen rinner klarlacken lättare ju kallare det är.... Å rinningar e inget skoj smile. 20 grader e lagom.

mvh//

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
11 februari 2008
Beror på hur stora ytor man ska lackera. Går att mixtra härdaren kontra temp i lokalen.

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

15 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Speedman skrev:
Beror på hur stora ytor man ska lackera. Går att mixtra härdaren kontra temp i lokalen.

Jaa okeej. Ska ju lacka hela bilen..

Jag Gasar Tills Det Rasar ;)

906 Inlägg
29 mars 2009
Jag lånar tråden, orkar ej starta en ny för min enkla fråga. Tänkte jag skulle få min bil lackerad på firma men göra för-jobbet själv, tjänar jag på att göra hela bilen plåtren? eller ska man "spara" lite av lagret underst? (Kan lämna in mina delar och få det plåtrent gratis) men tänkte mer på om de blir bättre resultat?

=)

19 Inlägg
1 april 2009
helt vansinnigt att slipa plåtrent det bästa rostskyddet sitter från fabrik med galv osv man slipar
plåtrent  endast där det behövs typ framkant på motorhuv osv "stenskott" annars mattar man bara ner

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
1 april 2009
precis som lackarmatte sa så är det helt onödigt att göra bilen plåtren... utan gör allt du kan för att inte få plåtrent i stället, eftersom att det räcker med fukt från fingrarna för att det ska rosta sen...

nej gör så att du matter ner lacken och undvik att få plåtrent(ingen katastrof om det blir det) och gör bara plåtrent där du är tvungen.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

3 059 Inlägg
1 april 2009
740Fors skrev:
Jag lånar tråden, orkar ej starta en ny för min enkla fråga. Tänkte jag skulle få min bil lackerad på firma men göra för-jobbet själv, tjänar jag på att göra hela bilen plåtren? eller ska man "spara" lite av lagret underst? (Kan lämna in mina delar och få det plåtrent gratis) men tänkte mer på om de blir bättre resultat?

Ring den lackerare dom ska lacka den åt dig och hör med honom istället.
Då får du ett korrekt svar så behöver du ju varken göra för mycket eller för lite.
INGEN här vet hur just den lackeraren vill ha förarbete gjort. En del vill inte ens att man ska göra sånt själva.. har med garamti o göra.. Spacklar du t.ex. och en lackerare lägger lacken och det spricker i lacken sen så kan man ju inte gå tillbaka till lackeraren och klaga.

Sök