3468
Sök

sommarbilen kan inte öppnas audi a6 hjälp!!!

10 Inlägg
3 april 2009
Trådstartare
tja

en kompis behöver hjälp med att få upp sin audi a6 som ståt över vintern utan någon ström!

den går inte att få upp låset med starthjälp och ingen nyckel passar i låsen för dom är byta.
jag tror att den är vacumlåst nu. men han vill inte slå sönder  en ruta om det inte  behövs.

alla tips är välkomna
Senast redigerat av ruzty525 (3 april 2009)

Driver
2 111 Inlägg
3 april 2009
justera rubriken så kanske nån som vet läser...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

I got Dubs!
2 423 Inlägg
3 april 2009
går det inte komma åt batteriet?
testa koppla ström via  nr plåts belysningen.

31 Inlägg
3 april 2009
Adde666 skrev:
går det inte komma åt batteriet?
testa koppla ström via  nr plåts belysningen.

haha det skulle jag akta mig för. kan ju knäcka huir många styrdon som helst..

767 Inlägg
3 april 2009
Varför byter man lås på bilen om man inte har någon nyckel som passar ? Då försvinner ju vitsen med att ha vanliga lås tongue

1 353 Inlägg
4 april 2009
Det finns väl ingen biltillverkare som fortfarande har Vakuum för centrallåsen?

borde väl vara elektroniska centrallås, som inte fungerar utan ström.

och om man nu är så korkad så att man bytt dörrlås och inte har nycklar till dom nya så får man nog faktiskt skylla sig själv och knacka en ruta eller ringa en låssmed.

There's no replacement for displacement

168 Inlägg
4 april 2009
Senast redigerat av mazdamx6 (4 april 2009)

1 174 Inlägg
4 april 2009
ewrs skrev:
Ingen nyckel passar i låsen? Tro hur många inlägg till det dröjer innan en "haha, ska ni stjäla en A6:a?"-kommentar kommer. smile

Prata med Audi?

Ja men seriöst, man börjar ju undra lite iaf.. Varför skulle man låsa en bil om man inte har en nyckel till den?? Eller hur låser man den överhuvudtaget utan nyckel?? Det är väl fjärrlås på den skulle jag gissa, och om man nu har bytt lås så borde man ju fått med en ny nyckel med sändare till låset.. Eller?? Alla nyare bilar har ju startspärr i nyckeln och byter man då lås, så får du ju som sagt en ny nyckel + fjärr som ska öppna bilen..

Edit: "den går inte att få upp låset med starthjälp"
Har ni redan fått upp huven eller vad menar du med det??
Har ni det så är det ju bara att ladda batteriet lite, och sedan trycka på knappen och öppna bilen????
Senast redigerat av -Blomman- (4 april 2009)

"If you're in control, you're not going fast enough"

3 650 Inlägg
4 april 2009
låter ju riktigt idiotiskt, ber/får/tar/hämtar/skaffar man inte en nyckel efter låsbyte behöver man inte komma in i bilen heller
Senast redigerat av Kesler (4 april 2009)

Supraman
2 300 Inlägg
4 april 2009
låter nästan som att det e ett fall för en låssmed.
Undrar dock om det går att plocka bort lite så att man ev kan komma åt vajern till huvlåset.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 april 2009
Stefan Varberg skrev:
Undrar dock om det går att plocka bort lite så att man ev kan komma åt vajern till huvlåset.

Det går att komma åt huvlåset rätt lätt, bara man är villig att riskera grillen.

Batteriet sitter väl under baksätet på dessa bilar?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

3 650 Inlägg
4 april 2009
te_wik skrev:
Stefan Varberg skrev:

Det går att komma åt huvlåset rätt lätt, bara man är villig att riskera grillen.

Mvh Tommy

man behöver inte komma åt batteriet för att ladda upp/starta. på nyare bilar finns + under nå litet lock under huven smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 april 2009
Kesler skrev:
te_wik skrev:
Stefan Varberg skrev:

Mvh Tommy

man behöver inte komma åt batteriet för att ladda upp/starta. på nyare bilar finns + under nå litet lock under huven smile

I know, jag tror Audi började me de redan 91 om inte tidigare t.om så det är inet bara nyare bilar som har det. Tyvärr har inte jag de, men jag vill gärna ha då de är jobbigt att riva ut baksätet hela tiden, speciellt me kablar till sätesvärmen bak som måste kopplas ur hela tiden isf. (dåligt batteri)

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

10 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
ewrs skrev:
Ingen nyckel passar i låsen? Tro hur många inlägg till det dröjer innan en "haha, ska ni stjäla en A6:a?"-kommentar kommer. smile

Prata med Audi?

haha ä det ska vi inte! men han som hade den innan min kompis för han vart den stulen och han som hade den har nyckel till låset men han bor i usa

10 Inlägg
4 april 2009
Trådstartare
ruzty525 skrev:
tja

en kompis behöver hjälp med att få upp sin audi a6 som ståt över vintern utan någon ström!

den går inte att få upp låset med starthjälp och ingen nyckel passar i låsen för dom är byta.
jag tror att den är vacumlåst nu. men han vill inte slå sönder  en ruta om det inte  behövs.

sorry för röran bilen har vart stulen engång och han som har nyckeln bor i usa!
men vi ha fått upp huven och ladda batteriet män det är c-lås med dosa men den är väll nollstäld 

alla tips är välkomna

3 714 Inlägg
4 april 2009
ruzty525 skrev:
ewrs skrev:

Prata med Audi?

haha ä det ska vi inte! men han som hade den innan min kompis för han vart den stulen och han som hade den har nyckel till låset men han bor i usa

Om killen som har nycklarna till bilen och bor i usa så är det väl bara be honom skicka över nycklarna?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

1 268 Inlägg
4 april 2009
well kanske innebörden av att vinterförvarade bilar står me huven öppen (ej låst läge)

Sök